رئیس‌ اداره تحقیقات فدرال آمریکا امروز با حضور در کنگره، برای نخستین‌بار به‌صورت علنی درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات این کشور شهادت می‌دهد.

جلسه استماع سنا با حضور رئیس‌ اف‌بی‌آی درخصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یو‌اس‌ای تودی، «جیمز کومی»، رئیس‌ اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌ای)، امروز با حضور در کنگره، برای نخستین‌بار به صورت علنی درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات این کشور شهادت می‌دهد. 

به گزارش سی‌ان‌ان، کومی در جلسه استماع کمیته قضایی سنا، با قاطعیت از تصمیم خود برای ارائه گزارش تحقیقات اف‌بی‌ای به کنگره درخصوص ایمیل‌های شخصی «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها چند روز پیش از برگزاری این انتخابات، دفاع کرد. وی گفت: تصمیم سختی بود؛ اما، هنوز هم معتقدم کار درستی انجام دادم. 

«چاک گراسلی»، رئیس کمیته قضایی سنا، در آغاز این جلسه اظهار داشت بی‌طرفی اداره تحقیقات فدرال آمریکا اکنون در سایه‌ای از شک و تردید قرار دارد. سناتور جمهوری‌خواه از ایالت «آیووا» همچنین درخصوص تزلزل در اعتماد مردم به اف‌بی‌آی، کنگره و دموکراسی در این کشور در ماه‌های اخیر ابراز نگرانی کرد. 

رئیس کمیته قضایی سنا در ابتدا هدف تشکیل جلسه استماع کمیته قضایی سنا رو اطلاع از آخرین مراحل تحقیقات اف‌بی‌آی درخصوص «حمله تروریستی سال 2015 در ایالت تگزاس» عنوان کرد. اما، سناتورهای حاضر در جلسه پس از دقایقی، پرسش‌های خود را درباره ایمیل‌های شخصی کلینتون و دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، آغاز کردند. 

دموکرات‌ها بارها جیمز کومی را به نقش داشتن در تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور متهم کرده‌اند. از سوی دیگر، جمهوری‌خواهان و در رأس آن‌ها «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، معتقدند اقدام کومی درخصوص ارسال نامه به کنگره درخصوص تحقیقات اف‌بی‌آی درباره پرونده ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، بهترین بهانه را برای کلینتون فراهم کرد تا شکست خود را در این رقابت‌ها توجیه کند. ترامپ سه‌شنبه، در صفحه توئیتر خود نوشت: داستان روسیه-ترامپ به بهانه‌ای برای دموکرات‌ها تبدیل شده است تا شکست خود را در انتخابات توجیه کنند.

رئیس کمیته قضایی سنا همچنین گفت اف‌بی‌آی تاکنون اطلاعات منظم و یکپارچه‌ای درخصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در اختیار وی قرار نداده است. وی از اداره تحقیقات فدرال آمریکا خواست هرچه زودتر حقایق را در این خصوص آشکار کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار