معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:طرح تقسیم مراکزآموزش عالی به 10 منطقه نهایی و ابلاغ شده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در  مراسم تجلیل از استادان دانشگاه اصفهان به منطقه بندی مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: و ما امروز پیگیر گسترش طرح تفویض اختیار برای مراکز آموزش عالی دانشگاهی و مراکز منطقه ای هستیم.

معاون وزیر علوم اجرای طرح آمایش آموزش عالی را یکی از مهمترین دغدغه های وزارت علوم دانست که شامل هشت کلید واژه اصلی می شود و باید برای این هشت نکته، برنامه ریزی جامعی انجام گیرد.
شریعتی نیاسر، نخستین نکته مهم در طرح آمایش را ساماندهی موسسات آموزش عالی خواند و گفت: در طرح ساماندهی، صحبت از انحلال هیچ موسسه ای نیست بلکه تنها بحث ارتقا مطرح است.

وی گفت: دانشگاه های سطح 1 و 2 با سابقه طولانی می توانند برنامه ریزی و تدوین و بازنگری برنامه های درسی را خود انجام دهند و بدون هماهنگی بصورت مستقیم دوره های آموزشی با خارج از کشور نیز برقرار کنند.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:طرح رسیدن پنج دانشگاه از کشورمان به سطح 200 دانشگاه برتر دنیا در افق 1404 از طرح های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم است.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: کارگروه اولیه برای اجرای این طرح تشکیل شده است و باید تلاش کنیم در عرصه های بین المللی روند رو به رشدی داشته باشیم.
بر اساس این طرح ، از میان 16 دانشگاه برتر منتخب کشور، با اتخاذ تدابیر مقتضی و در یک فرآیند 10 ساله، پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی و ارتقاء یافته به سطح 200 دانشگاه مطرح جهان قرار خواهد گرفت.

این دانشگاه ها شامل الزهرا(س)، اصفهان، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علوم پایه زنجان، تربیت مدرس، تهران، صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، خوارزمی، شهید بهشتی، شیراز، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت ایران و فردوسی مشهد است.

در این مراسم اساتید بازنشسته، ارتقا یافته به مرتبه استادی و دانشیاری، استادان دارای افتخارات علمی، مدرسان نمونه و اساتید ایثار گر مورد تقدیر قرار گرفتند.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزاردانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.