همدان؛

آغاز طرح تلقیح مصنوعی گاو نژاد سمینتال در همدان

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان ازآغاز طرح تلقیح مصنوعی گاو نژاد سمینتال در دامداری‌های استان به منظور تعادل در عرضه شیر و گوشت خبر داد.

آغاز طرح تلقیح مصنوعی گاو نژاد سمینتال در همداننصرت‌الله چهاردولی با بیان اینکه معاون بهبود تولیدات دامی استان اقدام به تهیه ۲۰۰۰ دُز اسپرم نژاد سمینتال کرده است، تصریح کرد: این اسپرم‌ها طی تفاهم‌نامه منعقد شده به انجمن صنفی تلقیح مصنوعی استان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه اسپرم‌های سمینتال رایگان است، افرود: مأموران تلقیح مصنوعی تمامی شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به انجمن صنفی تلقیح مصنوعی اسپرم‌ها را به طور رایگان دریافت کنند.

چهاردولی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ مأمور تلقیح مصنوعی در استان، ادامه داد: نژاد سمینتال برای نخستین‌بار در استان تلقیح خواهد شد و تمامی دامداری‌های استان می‌توانند این تلقیح را انجام دهند.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: این طرح تا زمانی‌که دامداران استقبال داشته باشند، ادامه دارد و محدودیتی از نظر تأمین اسپرم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با تلقیح نژاد سمینتال انقلابی در دامپروری استان اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: گاوهای نژاد سمینتال گاوهای دومنظوره هستند که علاوه بر تولید شیر، تولید گوشت بالاتری از نژاد هلشتاین دارند.

وی گفت: این نژاد با جیره کمتر بهره‌وری بالایی دارد و با محیط سازگارتر بوده، به طوری‌که تمامی بررسی‌ها توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شده و جزء سیاست‌های سازمان است.
 
انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.