مشاور سازمان جهانی بهداشت و دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو از خدمات سلامت الکترونیک شهرستان پاوه بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: در راستای ترویج مصرف منطقی دارو برنامه های مختلف و متعددی در کشور اجرا شده که در همین راستا امروز به همراه مشاور سازمان بهداشت جهانی از طرح نسخه الکترونیک شهرستان پاوه بازدید کردیم.

فاطمه سهرابی افزود: خانم پرفسور لیبی یکی از اساتید دانشگاه استرالیا هستند که به عنوان مشاور سازمان جهانی بهداشت قرار است که در حوزه بهره مندی از داده هایی که در حوزه تجویز مصرف دارو در کشورمان داریم برای ترویج مصرف منطقی دارو به ما کمک و مشاوره بدهد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان پاوه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشرو در زمینه راه اندازی برنامه نسخه الکترونیک بودند که خودش قدمی مثبت در راستای تجویز منطقی مصرف دارو هست.

دبیر کمیته کشوریگفت: به همین منظور امروز بازدیدی از فرآیند تجویز الکترونیک دارو و پرونده الکترونیک بیمار داشتیم و از نزدیک پروفسور لیبی این طرح را مورد بازدید قرار دادند و با فرآیند آن آشنا شدند.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو تصریح کرد: مشاور سازمان بهداشت جهانی در این بازدید مشاهده کرد که در دورترین نقطه ایران که شرایط و زیرساخت های فن آوری کامل نیستند کار بسیار بزرگی در زمینه پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک اجرا و انجام شده است.

سهرابی اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت طرح، دیگر شاهد مشکلی به عنوان تجویز غیر منطقی دارو در کشور بسیار کمتر از وضعیت کنونی باشیم.


وی حمایت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه را پشتوانه بسیار مهمی در اجرای موفق طرح دانست.

مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: به شدت تحت تأثیر فعالیت های مثبتی که انجام گرفته قرار گرفتم و اگر که زمینه مناسبی برای بهره برداری این فعالیتها فراهم شود می تواند از بسیاری مشکلات ناشی از تجویز غیرمنطقی دارو جلوگیری کند.

پروفسور لیبروئید (لیبی) افزود: با تجاربی که از بازدید کشورهای مختلف به دست آورده ام بعضی از اقدام های انجام گرفته این طرح می تواند به عنوان الگو در سایر کشورها مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

 
انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.