ساری،

ماندگاری نیت واقفان با احیای موقوفات

با احیای موقوفات نیت واقفان در جامعه ماندگار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران در همایش وقف و حوزه علمیه با بیان اینکه با احیای موقوفات نیت واقفان در جامعه ماندگار می شود، گفت: واقفان با اهدای اموالشان برای برطرف کردن نیازهای جامعه پا به عرصه گذاشتند.

وی داشتن پشتوانه های قانونی را برای احیا و صیانت موقوفات در جامعه ضروری دانست و افزود: حفظ بقایای موقوفات باقیمانده به همکاری و همراهی بیشتر دستگاه های اجرایی مربوط می شود.

ماندگاری نیت واقفان با احیای موقوفات

آیت الله طبرسی گفت: در این برهه زمانی احیای موقوفات مازندران باید جدی گرفته شود و همگان با تلاش برای احیای نیت خیر واقفان گذشته را باید مورد نظر قرار دهند.

حجت ‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این همایش با بیان اینکه تعداد موقوفات حوزه‌ های علمیه کشور کمتر از 2 درصد است، گفت: 2 هزار و 700 موقوفه کشور برای حوزه‌ های علمیه است که 2 هزار مورد آن در اختیار سازمان اوقاف و بقیه آن دارای متولی است.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات حوزه‌ های علمیه کشور دارای 140 هزار رقبه است، افزود: بسیاری از رقبات مسکونی موقوفات حوزه‌ های علمیه کشور هیچ منفعتی ندارد و بخش زیادی از آن در روستاها قرار دارند.

ماندگاری نیت واقفان با احیای موقوفات

حجت ‌الاسلام شرفخانی گفت: اوقاف و حوزه‌های علمیه با یکدیگر جدا نیستند و مدیران اوقاف از حوزه‌ های علمیه تربیت شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: موقوفات مازندران بر اساس تعداد، جزء 10 استان برتر است و از لحاظ درآمدی در رده پایین قرار دارد.

حجت الاسلام محمد محمد آبادی پیشه مسئول دفتر موقوفات حوزه های علمیه کشور نیز در این همایش گفت: در سال های اخیر نیز با شعار هر طلبه یک وقف، 400 موقوفه توسط طلبه های کشور انجام شد.

ماندگاری نیت واقفان با احیای موقوفات

وی شفاف سازی در مدیریت موقوفات را از برنامه های این اداره تلقی کرد و افزود: هزینه ها به صورت لحظه به لحظه و آنلاین رصد می شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر حوزه های علمیه مازندران نیز در این همایش گفت: علما و روحانیون به عنوان مروجان تبلیغ دین در جامعه برای بقا این حرکت سازنده و اثر بخش پشتوانه های مادی آن را تامین و تلاش کنند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران از تعدد موقوفات برای فعالیت حوزه های علمیه و مدارس دینی در جامعه به عنوانی نشانی از تعلق خاطر گدشتگان به حفظ سرمایه های دینی و معنوی از طریق وقف نام برد.

حجت‌ الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه مازندران بیش از 7 هزار رقبه دارد که این رقبات مسکونی، تجاری و کشاورزی است، گفت: بیشترین رقبات و موقوفات جدید شناسایی شده استان در پارسال مربوط به شهرستان بابل بوده است.

وی با بیان اینکه نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ وقف بسیار موثر بوده است، افزود: هر طلبه در احیای فرهنگ وقف و وقف جدید باید تاثیرگذار باشد.

حجت‌ الاسلام علیزاده با بیان اینکه 130 وقف پارسال در مازندران ثبت شد، گفت: 11 وقف جدید نیز امسال تاکنون در مازندران ثبت شده است.

در پایان این همایش از 6 نفر از واقفان خیراندیش مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/ ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار