سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان،گفت:تعداد 500 نفر تاکنون از سراسر کشور مفتخر به دریافت توفیق معنوی احکام طرح خادم‌یاران آستان قدس رضوی شدند.

حاج حسین آذین، درحاشیه نشست با اعضای موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان و اهدای احکام طرح خادم‍‌یاری به آنها در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این تعداد از اواخر سال گذشته تاکنون موفق به دریافت احکام خود و توفیق خدمت در این عرصه معنوی و پرخیر و برکت شدند.

به‌گفته‌وی، موضوع توسعه خدمت و ترویج مبانی فکری و سیره عملی رضوی امام رضا علیه‌السلام و بهره‌‌مندی زائران و مجاوران آن حضرت بویژه مستمندان و مستضعفان از فرصت زیارت و رفع استضعاف و توانمندسازی آن در دوره جدید و پس از انتصاب تولیت آستان قدس رضوی بویژه با نظر به مفاد حکم انتصاب این تولیت توسط مقام معظم رهبری مدنظر قرارگرفته‌شده‌‌است.

وی، افزود: بر این اساس شرایطی فراهم شده تا عموم علاقه‌مندان و آرزومندان به‌خصوص نخبگان و فرهیختگان بتوانند فرصت تشرف به افتخار خادمی حضرت رضا علیه السلام را در قالب طرح خادم‌یاران رضوی پیداکنند.

به‌گفته‌وی، خدمت به بارگاه نورانی حضرت علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا علیه‌السلام و زائران آن حضرتآرزوی خیل عظیمی از مشتاقان، عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت است که هر ساله تعداد زیادی از درخواست‌های هم میهنان عزیز را در موضوع تشرف به توفیق خادمی آن حضرت به آستان قدس رضوی می‌رساند.

به‌گفته‌وی،طرح خادمیاران رضوی با عضویت نخبگان هر رشته‌ای در قالب خدمت‌رسانی به محرومین انجام می‌شود به این صورت که خادمیاران موظف می‌شوند این نیروها را شناسایی و به عضویت طرح دربیاورند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان،با اشاره اینکه طرح خادمیاران رضوی با عضویت نخبگان هر رشته‌ای در قالب خدمت‌رسانی به محرومین انجام می‌شود گفت:خادمیاران در هر رشته و قشر خدمات شغلی خود را به صورت تبرعی و رایگان برای محرومین انجام می‌دهند

آذین، برگزاری یک دوره آموزشی برای خادم‌یاران را یادآورشد و گفت:خادم‌یاران ابتدا در 6 ماهه نخست در خصوص انجام وظایف خود نظارت و بررسی می ‌شوند و 2 سال پس از خدمت نیز مفتخر به توفیق مقام خادمی نائل می‌شوند.

وی، مراحل تشرف به خادمی حرم رضوی را برای خادمیاران در خادم یاری از ارتقا به خادمیاری رتبه سه، دو و یک خاطرنشان‌کرد و گفت: در هر مرحله از مراحل ارتقای خادمیاری حکم آن توسط مرجع مشخصی با دستورالعمل و شرح وظایف خاص آن مرحله صادر می‌شود.

به‌گفته‌وی، فراگیری طرح خادمیاران رضوی در کشور با هدف گستردگی آثار و برکات برای همه مردم ایران خارج از مشهد و ترویج مبانی فکری و سیره رضوی در سراسر ایران اجرامی‌شود.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان اصفهان، در ادامه با اشاره به اجرای طرح اعزام زائراولی به مشهد مقدس گفت: 4 هزار زائر از سراسر کشور برای نخستین بار طی چهار ماه از دیماه سال گذشته تاکنون موفق به تشرف زیارت امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس شدند.

آذین، باتاکید بر اینکه خادمی اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین افتخاری است که باید قدردان این مقام و حفظ حرمت و شانیت آن بود اظهارداشت:خدمت به زائر امام رضا علیه السلام خدمت به خدا است.

وی، انجام تغییرات و تحولات و ارائه خدمات گوناگون به مستضعفبن و نیازمندان بویژه از طریق ایجاد معاونت‌ جدید امداد مستضعفین در آستان قدس رضوی با حضور تولیت جدید حرم رضوی راتاکیدکرد و گفت:اجرای طرح‌های خادم‌یاران رضوی، اعزام زائر اولی ها و طرح عیادت از بیماران بستری در مشهد و خارج از آن توسط نمایندگان آستان قدس رضوی در استان های سراسر کشور از جمله این خدمات است.

به‌گفته‌وی، طرح عیادت از بیماران بستری با حضور نمایندگان آستان قدس رضوی در استان اصفهان،در عیادت از 1100 بیمار از شب عید تا 20 فروردین امسال در این شهرستان انجام شده‌است.

شایان ذکر است: نشست نمایندگان آستان قدس رضوی از جمله حاج حسین آذین و اسماعیل جناب با اهدای احکام خادم‌یاری به تعدادی از اعضای موسسه خادمین حضرت رضاعلیه السلام در کاشان و اعطای نمک و نبات تبرکی حرم و دوجلد کتاب هدیه از این نمایندگی عصر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت در سالن جلسات دبیرخانه جشنواره گل و گلاب شهر قمصر پایتخت گل سرخ ایران برگزارشد.

موسسه خادمین حضرت رضاعلیه السلام در کاشان با شعار «ما بر این باوریم که خادمامامرضا(ع) فقط در مشهد نیست» از سال 83 تا کنون با ویژه برنامه‌های متنوع و محتوایی فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی در ایام ولادت و شهادت امام هشتم حضرت رضا علیه السلام از جمله آیین شمع‌گردانی شام شهادتآن حضرت همزمان با مشهد مقدس و برگزاری جشن‌های ملی زیر سایه خورشید طی دهه کرامت در قالب جشنواره آه و آهو به عنوان تنها شهرستان برگزار کننده این مراسم فعالیت دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار