بهرام صادقی بجز کارگردانی سینما در بخش نویسندگی نیز فعالیت دارد.

بهرام صادقی کارگردان سینما در خصوص موضوع و انگیزه خود از نگارش «یورت» به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمایشنامه «یورت» در مورد خانواده ی عشایری در استان فارس است که تصمیم دارند تنها فرزندشان به نام روشن را که مدتی است شبها خواب امام رضا (ع) را می بیند، به مشهد مقدس ببرند. روشن مادرزاد معلول حرکتی است و بینایی اش را نیز در زمان کودکی به دلیل بیماری از دست داده است. پدر روشن چند گوسفند باقی مانده اش را می فروشد تا روشن را به مشهد ببرند. در بین راه یک شب در یورت (محل اطراق) که به نام امام رضا(ع) است، اقامت می کنند و ساک آنها در یورت به سرقت می رود و آنها نمی توانند عازم مشهد شوند. روشن در همان یورت خواب امام رضا (ع) را می بیند و به او سفارش می شود که به زیارت برادر امام رضا یعنی شاه چراغ در شیراز برود و این خود زمینه اتفاقاتی است.
 
وی افزود: انگیزه اصلی از نوشتن نمایشنامه "یورت"توجه به عادات و آداب و باورهای خالصانه مذهبی عشایر است که با دیدگاه ساده و صادقانه خود به ایمه اطهار توجه خاص دارند و بر این دیدگاه نیز اعتقاد خاص نشان می دهند و این باورها در کلیه امور زندگی آنها تنیده شده است.آنها با باورهای خود زندگی می کنند و مسایل اعتقادی و مذهبی برایشان جایگاه ویژه ای دارد.
 
وی عنوان کرد: حدود چهار ماه درگیر نگارش «یورت» بودم و دوبار بازنویسی شده و توسط موسسه سوره مهر چاپ شده است.
 
صادقی ادامه داد: «یورت» هفتمین کتاب من است که چاپ می شود. کتاب های قبلی من «ترکش»، «اول بازی»، «من و غروب جاده»، «خیج»، «محاکمه» و «قرار و مدار» هستند.
 
گفتنی است؛ بهرام صادقی فیلم سینمایی «صله سحر» را نیز ساخته که هنوز اکران عمومی نشده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار