وزارت دفاع روسیه درباره پرواز هواپیماهای توپولف-95 ام اس به همراه جنگنده‌های سوخو-35 اس نزدیک سواحل آلاسکای آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

توضیح وزارت دفاع روسیه درباره پرواز هواپیماهای توپولف-95 و سوخو-35 نزدیک سواحل آلاسکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هواپیماهای موشک‌انداز استراتژیک توپولف-95 ام اس به همراه جنگنده‌های چند منظوره سوخو-35 اس، روز پنچ‌شنبه پرواز برنامه‌ریزی شده‌ای را نزدیک سواحل آلاسکا انجام دادند.

در اطلاعیه منتشره در سایت وزارت دفاع روسیه گفته می شود: «خلبانان سوخو-35 اس در جریان پروازهای آموزشی-تمرینی خود، حرکات پیچیده خلبانی، پرواز در مسیر مقرر و پرواز در ارتفاعات بسیار پائین و ارتفاعات بسیار بالا را انجام دادند.»

طوری که پیشتر شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با استناد به منابع نظامی رسمی خبر داده بود هواپیما‌های آمریکایی برای رهگیری هواپیماهای توپولف 95 و سوخو35 به آسمان بلند شدند و این درحالی بود که هواپیما‌های روسی مسلح نبوده و در حریم هوایی بین‌المللی قرار داشتند. 

در فرماندهی پدافند هوایی-فضایی آمریکای شمالی (NORAD) به اسپوتنیک اعلام کردند پرواز هواپیما‌های روسی حرفه‌ای و بی‌خطر بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار