وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاهای غلط و یک سویه درخصوص برجام که در مناظره انتخاباتی امروز بیان گردید، اطلاعیه ای صادر کرد.

کلیه تحریم‌ها متوقف شده‌اند/ راکتور آب سنگین اراک در حال مدرن‌سازی است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاهای غلط و یک سویه درخصوص برجام که در مناظره انتخاباتی امروز بیان گردید، موارد زیر را به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند:
 
۱. کلیه تحریم هایی که بر اساس برجام باید برداشته می‌شدند همگی لغو و متوقف شده اند. برخی موانع و مشکلاتی که در حوزه بانکی هنوز وجود دارند ناشی از تحریم‌ها و مشکلاتی هستند که در خارج از برجام قرار دارند.

 ۲. کلیه درآمدهای نفتی و منابع مالی کشور که در اثر تحریم‌های هسته‌ای مسدود شده بودند، آزاد شده و در دسترس بانک مرکزی قرار دارند. درآمدهای حاصل از فروش نفت به صورت کامل در اختیار کشور است و به نحو مقتضی از آن استفاده می‌شود.

 ۳. برنامه هسته‌ای کشور از جمله غنی سازی طبق برنامه عظیمی از سوی سازمان انرژی اتمی کشورمان ادامه دارد. راکتور آب سنگین اراک با امضای قرارداد میان ایران و چین در حال مدرن سازی است. بار دیگر تکرار می‌کند بتون ریزی که مربوط به مخزن قدیمی اراک است، فقط فضاسازی تبلیغاتی آمریکا بوده است که متاسفانه توسط برخی تکرار می‌شود.

 ۴. وزارت امور خارجه در طول بیش از یک سال گذشته با تمام بدعهدی‌ها و تعلل‌های آمریکا در اجرای برجام مقابله کرده و منافع کشور را تامین کرده است. از کاندیداهای عزیز درخواست می‌شود از نبرد رسانه‌ای جاری با طرف آمریکایی که جریان دارد در جهت حمله به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی سواستفاده نکنند. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
پس چرا ميگيد آمريكا بدعهدي كرده؟

اينجا كه ميگيد همش حله!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه لغو شده چرا مردم احساس نمی کنند فقط مسئولین آن هم دولت تنها احساس می کند لغو شده چونکه می خواهند برجام را بالا ببرند هیچی تا الان لغو نشده وامریکاه همان شیطانه بزرگ هست وآن را کوچک نکنید ای مسئولین مرگ برامریکا باد .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
وقتی رهبری میگه تاثیری نداشته بگین چشم ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگر تحریمهای. ... لغو شده، پس چرا اوبامای باهوش و مودب را متهم به بد عهدی می کنید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
وزیرخارجه دولت همانند معاون اول دولت باید هم ازعملکرشان دفاع کنند کسی نمیگه ماست من ترشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه برطرف شد یا شماها انقد حواستون به برجام هس چرا مردم تغییری احساس نمیکنن.
آخرین اخبار