شیراز؛

نشست گروه باستان شناسی ایران و دانشگاه گوته فرانکفورت در فارس

نتایج فصل نخست پژوهش های باستان شناسی هیات مشترک ایران و آلمان در تل کمین مرودشت در جلسه ای با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روابط عومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد: نوروز رجبی سرپرست ایرانی گروه، نتایج اولیه و مقدماتی فعالیت های گروه مشترک را تشریح و با اعلام رضایت از شرایط مناسب فعالیت های باستان شناسی در فارس گفت: میتوان با همکاری دانشگاه های بین المللی از ظرفیت های علمی آن ها استفاده کرد.
 
رجبی افزود: نتایج دقیق این برنامه میدانی به زودی در اختیار پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان شناسی جهت تحقیقات بیشتر قرار می گیرد.

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه بسترمناسب برای همکاری بیشتر استان با دانشگاه های مطرح جهان ضروری است، ادامه داد: استان فارس دارای ظرفیت های بالای بین المللی در زمینه پژوهشی، باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی است.

در این جلسه پروفسور ویکه سرپرست گروه آلمانی نیز جایگاه فارس را در مطالعات باستان شناسی ایران و جهان یگانه شمرد و بیان کرد: مدت 20 سال است که در کشورهای آسیای میانه، خاور نزدیک و آفریقا به فعالیت های باستان شناسی پرداخته و تجربه کار در ایران و به ویژه استان فارس برای دانشگاه او بسیار عالی و مشتاق است تا فعالیت های خود را در بلند مدت دنبال نماید.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار