شاهین دژ؛

28 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی شاهین‌دژ

در طول دوران خدمت دولت تدبیر و امید، در مجموع تعداد 28 هزار و 644 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان شاهین‌دژ انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ با اشاره به عملکرد چهار ساله اداره صنعت،معدن و تجارت شاهین‌دژ در دولت یازدهم اظهار داشت: در طول دوران خدمت دولت تدبیر و امید، در مجموع تعداد 28 هزار و 644 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی شهرستان شاهین‌دژ انجام شد.

امن‌اله نقدی تصریح کرد: در این رابطه تعداد دو هزار و 578 پرونده تخلف تشکیل شد که ارزش ریالی آنها دو میلیارد و 681 میلیون و 716 هزار و 901 ریال بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ از برگزاری نخستین و بزرگترین جشنواره فرش دستباف در جنوب استان خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور شناساندن هنر بومی و منطقه‌ای فاخر فرش دستباف شاهین‌دژ برگزار شد.

وی افزود: از سوی دیگر جذب اعتبار به میزان 848 میلیارد ریال به منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره به بافندگان فرش دستباف در حوزه مشاغل خانگی و معرفی به بانک‌های عامل برای 20 نفر سرپرست خانوار در قالب مشاغل خانگی صورت گرفت.

نقدی اظهار داشت: راه‌اندازی نخستین مجتمع قالیبافی استان در شهرک صنعتی و ایجاد اشتغال مستقیم برای 50 نفر با سرمایه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال نیز، در طول دوران خدمت دولت یازدهم در اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان انجام شد.

وی از صدور تعداد دو هزار و 490 فقره پروانه کسب به اصناف شهرستان شاهین‌دژ خبر داد و تصریح کرد: صدور این تعداد پروانه کسب منجر به اشتغال‌زایی دو هزار و 490 نفر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ با اشاره به ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب گفت: در این زمینه، اجرایی کردن دوره‌های آموزشی پیش نیاز اصناف برای متقاضیان پروانه کسب و اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها،کارکنان و متصدیان واحدهای صنفی و نیز برگزاری جلسات به منظور رفع مشکلات مالیاتی اصناف منجر به تخفیف 85 درصدی جرائم ارزش افزوده شد.

وی با اشاره به فعال‌سازی واحدهای راکد، نیمه فعال و معرفی این واحدها برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها افزود: از سوی دیگر تعداد پنج واحد تولیدی برای جذب تسهیلات به میزان 35 هزار میلیون ریال به بانک معرفی شد.

نقدی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران بومی، پیگیری امورات کارخانه تصفیه شکر، انجام عملیات تحقیقی در حوزه مکانیابی واحد فرآوری سخت‌بر، محاسبه حمل و نقل سنگ‌های معدنی و ارائه راهکار به منظور ساماندهی حمل مواد معدنی در راستای حداقل کردن تخریب زیرساخت‌های شهری نیز در طول چهار سال گذشته در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در این بازه زمانی ضمن پایش و نظارت مستمر بر معادن رودخانه‌ای و کوهی، از برداشت‌های غیر مجاز افراد سودجو در راستای دفاع از حقوق شهروندان در استفاده عادلانه از منابع جلوگیری شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ تصریح کرد: در طول دوران خدمت دولت یازدهم، شن و ماسه به واحدهای دارای پروانه تخصیص یافت که سبب اشتغالزایی ثابت 35 نفر به صورت مستقیم و 70 نفر به صورت غیرمستقیم شد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.