معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار در امر تولید شیر و فرآورده‌ای لبنی و صنایع تبدیلی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهلول تکلوی در بازدید از آزمایشگاه شیر استان که در راستای اجرای اصل 44 واگذاری امورات به بخش خصوصی و بر اساس مصوبه مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی به اتحادیه دامداران استان واگذار و تجهیز شده است، اظهار کرد: استان اردبیل به جهت دارا بودن شرکت‌های عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس و تعداد 93 واحد گاوداری شیری صنتعی یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار در امر تولید شیر و فرآورده‌ای لبنی و صنایع تبدیلی مرتبط است.

وی گفت: شیر با ارزش‌ترین ماده غذایی است که تامین کننده پروتئین سبد سلامتی خانوارها است و امید است با اشاعه فرهنگ مصرف بیش از پیش این ماده حیاتی بتوانیم سرانه آن را در جامعه بالا ببریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 51 هزار نمونه رکوردگیری شده از واحدهای پرورش گاو شیری اصیل استان در آزمایشگاه‌های استان و مرجع برای بهره‌برداری علمی آنالیز می‌شود.

تکلوی یادآور شد: با استحصال داده‌های دقیق و صحیح و با استفاده از نرم افزارهای رایانه‌ای داده‌های مذکور در امر اصلاح نژادی به صورت عملی و کاربردی اعمال شده تا نتایج حاصل در انتخاب گاوهای شیری پرتولید و تکثیر نتایج ختری آنان توان و پتانسیل تولید شیر را به برنامه‌ریزی‌هایی با چشم انداز تولید پایدار و با کیفیت رهنمون سازد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند کار آزمایشگاه شیر در استان می‌توانیم با انتخاب در گله‌های مولد شیری توان تولیدی واحدهای مذکور را بالا برده تا مالکان و صاحبان واحدهای صنعتی با بهره‌گیری از علوم و فنون به روز جهان به ویژه در امر اصلاح نژادی قدم‌های بلندی در توسعه و رونق اقتصادی بخش دام استان برداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.