همدان؛

نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت اعیاد شعبانیه در نهاوند

نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت اعیاد شعبانیه در نهاوند برپا شد.

نمایشگاه خوشنویسی به مناسبت اعیاد شعبانیه در نهاوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند گفت: هنر خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و این موضوع اهمیت و جایگاه هنرمند خوشنویس را متمایز می‌کند.

وی بیان کرد: در نمایشگاه امروز که افتخار افتتاح آن را داریم، شاهد خلق آثاری زیبا و خلاقانه از هنرمندی هستیم که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف آموختن این هنر کرده است.

وی افزود: فعالان عرصه فرهنگ و هنر نهاوند کسانی هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تمام دارایی خود که همان هنر آن‌هاست را به ما عرضه می‌کنند و امروز ما مفتخریم خدمت‌رسان این هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم.

مصباح برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در ایام مختلف سال و به‌ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری دوره‌های آموزشی خوشنویسی در رده‌های مختلف سنی و در سطوح مختلف خطاطی، برگزاری آئین گرامیداشت مفاخر هنری شهرستان را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره در سالجاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم در رشد و توسعه این هنر در شهرستان گام برداریم، عنوان کرد: در این نمایشگاه ۵۰ اثر برگزیده در چهار خط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته‌نستعلیق از آثار هنرمند «صمد سوری» از هنرمندان برجسته شهرستان نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت به مدت ۱۲ روز و به مناست فرارسیدن ایام مبارک و اعیاد شعبانیه در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند واقع در بلوار شهید بهشتی خیابان دانش از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۱۹ بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان و هنر دوستان است.

مصباح خاطرنشان کرد: در کنار این نمایشگاه و به منظور ترغیب و تشویق علاقمندان به این هنر، در سطوح مختلف کلاس‌های رایگان آموزشی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.