آذربایجان شرقی رتبه اول جذب کمکهای خیرین مدرسه ساز را در کشور داراست .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛درسال گذشته خیرین مدرسه ساز در کشور 8هزار و850میلیارد ریال برای ساخت مدرسه کمک کرده اند.
معاون پارلمانی وزیر آموزش وپرورش در اولین جشنواره خیرین مدرسه سازملکانیهای مقیم مرکز در تهران گفت:پیش بینی می شود این مبلغ امسال به 10هزار میلیارد ریال افزایش یابد .

یوسف نجفی افزود:این در حالی است  که کل اعتبارات  دولتی در سال گذشته تنها 3هزار میلیارد ریال بود که کمتر از 50درصد آن تخصیص یافت .

وی گفت :در کشور 63هزار مدرسه تخریبی وجودارد که برای بازسازی و نوسازی آنها 180هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش همچنین  افزود :از امسال خیرینی که 50درصد هزینه ساخت مدرسه ای را تقبل کنند دولت به همان اندازه کمک خواهدکرد .

مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز گفت:آذربایجان شرقی رتبه اول جذب کمکهای خیرین مدرسه ساز را در کشور داراست .

جعفر پاشایی افزود:سال گذشته 750میلیارد ریال خیرین در استان به مدرسه سازی کمک کردند که این میزان امسال به 800میلیارد ریال خواهد رسیدودر استان 34مجمع خیرین  تشکیل یافته و24جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شده است .

وی گفت :دولت در سال گذشته تنها 320میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی برای احداث وبازسازی مدارس  اختصاص داده بود .

مدیر کل آموزش وپرورش استان افزود:هنوز 7هزارمدرسه  در استان تخریبی هستندکه برای بازسازی آنها عزم ملی و همگانی نیاز است .

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز سلمان خدادادی از احداث شش باب مدرسه در شهرستان ملکان خبرداد وگفت : این مدارس درشش  روستایی است که  با کانکس اداره می شود وبیش از 15میلیارد ریال برای ساخت آنها هزینه خواهدشد .

فرماندار ملکان نیز در این همایش نیزافزود  در این شهرستان  64مدرسه  تخریبی  و19مدرسه نیمه  مستحکم وجود دارد  که برای بازسازی آنها بیش از 170میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

محمدباقر خانی گفت:سال گذشته وامسال خیرین هزینه ساخت 30مدرسه را در شهرستان با بیش از 60میلیارداعتبار  ریال تقبل کردند که  40درصد مدارس تخریبی راشامل می شود

مدیر آموزش وپرورش ملکان نیز ازکمک 80میلیاردریالی خیرین  ملکانیهای مقیم تهران در این جشنواره خبرداد وافزود :خیرین ساخت 3باب مدرسه 12کلاسه ویک باب مدرسه 6کلاسه را تقبل کردند.

حمید نیکجوگفت:همچنین احداث ساختمان اداره آموزش وپرورش وخانه معلم از دیگر تعهدات خیرین مدرسه ساز ملکانیهای مقیم تهران است .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.