شیراز؛

رقابت 552 دانش آموز استثنایی در مسابقات قرآن عترت و نماز

مدير آموزش و پرورش استثنايی فارس گفت: امسال 552 دانش آموز استثنايی در دوازدهمين دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مدارس استثنایی استان به رقابت پرداختند.

رقابت 552 دانش آموز استثنایی در مسابقات قرآن عترت و نمازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رستم اكبری زاده مدير آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: در راستای اجراي سياست های فرهنگی و تربيتی نظام تعليم و تربيت جمهوری اسلامی ايران و با هدف غنی سازی فعاليت های پرورشی و آشنايی و انس هرچه بيشتر دانش آموزان با قرآن و آموزه هاي دينی هر سال اين مسابقات با حضور دانش آموزان مستعد و علاقه مند مدارس استثنايی برگزار می شود.
 
اكبری زاده  با اشاره به اينكه اين مسابقات در 3 مرحله مدرسه، استان و كشوری برگزار می شود، افزود: امسال نيز مرحله استانی اين مسابقات با شركت 552 دانش آموز پسر و دختر در تمامی مقاطع تحصيلی به مدت دو روز به ميزبانی مدرسه استثنايی گلها در شهر شيراز برگزار می شود.
 
وي با بيان اينكه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استثنايی در سه بخش برگزار می شود، ادامه داد: دانش آموزان شركت كننده درمسابقات قرآنی در رشته های(قرائت، حفظ و مفاهيم) در بخش عترت در رشته های( نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و مداحی) و در بخش مسابقات نماز نيز شركت كنندگان در رشته های (احكام، نماز ، انشاء نماز و اذان) به رقابت می پردازند كه امر داوری و ارزشيابی مسابقات را كارشناسان و اساتيد مجرب اين رشته ها در حوزه آموزش استثنايی بر عهده دارند.
 
اكبری زاده با اشاره به اينكه پارسال در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی كشوری، دانش آموزان استثنايی استان فارس توانستند با كسب 35 مقام كشوری كه 19 رتبه آن در مسابقات قرآنی به دست آمده بود به عنوان استان برتر كشور انتخاب شود، اظهار داشت: دانش آموزان مدارس استثنايی استان در مسابقات كشوری قرآن، عترت و نماز سال گذشته، 9 مقام اولی، 5 مقام دومی و 5 مقام سومی را به خود اختصاص دادند.
 
مدير آموزش و پرورش استثنايی فارس با يادآوری اينكه ميزان مشاركت دانش آموزان در مسابقات امسال نسبت  به پارسال افزايش چشمگيری داشته است، تصریح کرد: اين استقبال در بين شهرستان ها شاهد افزايش 80 درصدی و در شهر شيراز نيز شاهد افزايش 5/13 درصدی شركت كنندگان هستيم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار