رقابت روسیه و آمریکا در سلاح‌های مافوق صوت/ روس‌ها گوی سبقت را از آمریکایی‌ها ربودند

دانشمندان معتقدند روسیه در مسابقه تسلیحاتی با آمریکا ۱۰ تا ۱۵ سال جلوتر است.

تسلیحات فراصوت روسیه ۱۵ سال پیشرفته‌تر از آمریکا است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ دانشمندان بر این باورند که تسلیحات هسته‌ای مافوق صوت (هایپرسونیک) روسیه به مراتب پیشرفته‌تر از نمونه‌های آمریکایی است و حدود ۱۰ تا ۱۵ سال با هم فاصله دارند.

موشک‌های سرمت (Sarmat) که قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ وارد ناوگان هوایی روسیه شوند، اثباتی بر این ادعاست. این موشک‌ها دو برابر سبک‌تر و سریعتر از پیشرفته‌ترین موشک‌های حال حاضر روسیه هستند. عملکرد اصلاح شده آن‌ها به معنای غلبه بر تکنولوژی سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا است.

"واسیلی فومین"، مدیر آکادمی علوم روسیه معتقد است نتایج آزمایش‌های موشکی روسیه بسیار بهتر از نمونه‌های آمریکایی است. به گونه‌ای که موشک‌های نسل جدید روسیه قادر هستند ۵ برابر سرعت صوت حرکت کنند.

پیش از این، "الکسی لیونکوف"، تحلیلگر مسائل نظامی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: سامانه موشکی روسیه وارد نسل پنجم خود شده و ویژگی‌های آن به حدی قابل توجه است که دلیلی برای ترس رقبای ما خواهد بود. موشک‌های ما با سرعتی فراتر از صوت به اهداف برخورد می‌کنند و سرعت آن‌ها به قدری زیاد است که سامانه دفاع موشکی آمریکا قادر به متوقف کردن آن‌ها نیستند.

این کارشناس مسائل نظامی، برد موشک‌های نسل پنجم روسیه را ۱۱ هزار و ۱۰۰ مایل عنوان کرد؛ مسیری که هر یک از شهرهای آمریکایی را در تیرس موشک‌های روسیه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار