در مراسم جشن شب بازیگر؛

تقدیر از بازیگران برگزیده تئاتر در روز ملی تئاتر/ فردوس کاویانی هم تجلیل شد

مراسم جشن شب بازیگر با حضور علاقه‌مندان و هنرمندان عرصه تئاتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم چهاردهمین جشن شب بازیگر، شنبه ۱۶ اردیبهشت سال ۹۶ در سالن اصلی تئاتر شهر با حضور علاقه مندان و هنرمندان عرصه تئاتر و اهالی رسانه برگزار شد.
 
تقدیر از بازیگران برگزیده تئاتر در روز ملی تئاتر/ فردوس کاویانی هم تجلیل شد 

از جمله هنرمندانی که در این مراسم برای تقدیر از بازیگران برگزیده عرصه تئاتر حضور داشتند، عبارتند از؛ مهدی شفیعی مسئول مرکز هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر، حسین پاکدل، فردوس کاویانی، اکبر زنجان‌پور، پرویز پورحسینی، رضا کیانیان، ایرج راد، مهدی مهدی کیا، ثریا قاسمی، پرستو گلستانی، محمدرضا رحمانیان، شیوا خسرو مهر، شهرام حقیقت دوست، خاطره اسدی، قاسم زارع، بهروز علی‌پور، اصغر همت، بهاره رهنما، بهزاد سلیمی، آناهیتا همتی، داریوش اسدزاده، آتش تقی‌پور و بسیاری دیگر از اهالی ماندگار و پیشکسوت تئاتر.
 

تقدیر از بازیگران برگزیده تئاتر در روز ملی تئاتر/ فردوس کاویانی هم تجلیل شد 

در ابتدای شروع مراسم، آئین نقالی با سرپرستی جواد انصافی و شاگردانش برگزار شد که مراسم را به هیجان و شادی کشاند و مخاطبان را با خود همراه کرد و مراسم نمایش عروسکی را همراه با رقص و آواز به علاقه‌مندان این عرصه که با حضور خود شوق و شور را به سالن آوردند، هدیه کرد.

بعد از نوروز خوانی، سرود ملی ایران پخش شد و سپس اصغر همت به صحنه رفت و برای سخنرانی آماده شد و گفت: جشن تئاتر امسال بسیار گسترده تر در مکان های مختلف برگزار شد و امیدوارم عزیزان امشب تنها به امشب تکیه نکرده باشند و این روز را که مزین به روز ملی تئاتر هم شده است گرامی بدارند.

وی در ادامه گفت: از استان کرمانشاه ما از چهار عزیز دعوت می‌کنیم که به صحنه بیایند؛ در این هنگام آرش رضایی، شهردار کرمانشاه، پوریا جلالی و محمد درند که به صحنه آمدند و مورد تجلیل قرار گرفتند و از زحمات آنها تشکر شد.

سپس اکبر زنجان پور به عنوان پیشکسوت تئاتر بر صحنه رفت تا جوایز برگزیدگان تئاتر کودک و نوجوان را اهدا کند.

بعد از آن گروه نمایش «شلتر» به کارگردانی امین میری با بازیگرانش جایزه بعدی که لوح تقدیر بود را دریافت کرد.

بعد از اجرای نمایش کوتاه برای علاقه‌مندان این عرصه، قطعه کوتاهی توسط پیانیست، فلوت زن و خواننده‌های زن و مرد برای گرم کردن حضور مخاطبانی که برای شرکت در نمایش آماده بودند، اجرا شد.
 
تقدیر از بازیگران برگزیده تئاتر در روز ملی تئاتر/ فردوس کاویانی هم تجلیل شد 

بعد از این اجرای دلنشین و آرامش بخش، بهزاد فراهانی ضمن تشکر بابت کمبود جا از علاقه مندان عذرخواهی کرد و سپس از مهتا کریمی تشکر کرد و جایزه انجمن خانه تئاتر به سیامک سرابی از تالار حافظ داده شد.

محسن مرادی حامی برنامه به روی صحنه آمد و گفت: ما قول می دهیم که در آینده ۵۴ ملک در شهرکی به نام هنرمندان در دماوند داده شود. در حال حاضر ۴۳۰ ملک در گذشته وعده داده ایم که به همه هنرمندان از تمامی عرصه ها داده شد و در نهایت هم برای تمامی داوران و برگزیده ها یک ملک کنار گذاشته ایم که به آنها داده می شود و سپس هم هدیه ی خود را به همسرش تقدیم کرد و از او تشکر کرد.

فراهانی در ادامه گروه های برگزیده را معرفی کرد که یحیی دیوانی گرگانی از گرگان به روی صحنه آمد و مورد تقدیر با لوح ماندگار و مدالیومی از عصر هخامنشی که نمونه ای از آن ساخته شده قرار گرفت که یک طرف این مدالیوم عکسی از یک رقاص و طرف دیگر آن تصویری از ضحاک و فریدون در حال جنگ است که همگی با ماسک در این مدالیوم حک شده اند.

در ادامه برنامه، یحیی دیوانی هدیه خود را به بازماندگان از دست رفته معدن که جانشان را در راه کشور از دست داده‌اند تقدیم کرد.

سپس از علی باسره از ایلام برای رفتن به سن و دریافت جایزه دعوت شد.همچنین از مسئولان تئاتر کاشان تشکر شد که مکانی را برای تئاتر ایجاد کردند.

در ادامه نمایشی هم برای مخاطبان اجرا شد که فریاد شادی مخاطبان را در آورد.

بعد از آن اجرای پرشور و جذاب، نصرت پرتوی و فهیمه رحیمی نیا بر صحنه  رفتند و گفتند؛ چقدر خوب که امشب برگزار شد و ما باید قدر تئاتر عزیزمان را بدانیم. امید است همیشه این هنر پایدار بماند.

سپس هنرمند بزرگوار و محترم کشور، فردوس کاویانی بر صحنه رفت و ضمن سلام و عرض ادب گفت، امروز بسیار خوشحال هستم که در کنار شما هستیم.

و بعد به علت حال نامساعد جسمی دیگر توان حرف زدن نداشتند و تمام مردم به احترام وی به پا ایستادند و او را همراهی کردند.

در ادامه تماس صوتی با آذر فخر برقرار شد و وی گفت: اکنون بسیار دلتنگ شده است و اینکه ای کاش در این مراسم حضور داشتم. جوایز وی به نصرت پرتوی داده شد تا به وی که در حال حاضر در خارج از کشور است، داده شود.
 
تقدیر از بازیگران برگزیده تئاتر در روز ملی تئاتر/ فردوس کاویانی هم تجلیل شد 

ثریا قاسمی گفت: حمید سمندریان نشد که به اقیانوسش برسد و چون به اقیانوس نرسید پرواز کرد و به آسمان رفت و خوشحالم که شاگردان رکن الدین خسروی، اکبر رادی، جمیله شیخی و آقای کشاورز همگی رشد کرده اند و صحنه ای که آنها برای ما ساختند در حال حاضر به کمک جوانان آگاه اداره می شود و این صحنه تنها نمی ماند.

در ادامه برنامه، پرده خوانی توسط جوانان هنرمند به سرپرستی امیرحسین انصافی، فرزند کوچک جواد انصافی اجرا شد.

*اعلام برگزیدگان جشن بازیگر:
 
برگزیدگان زن: 
نفر اول: مهشاد باقری برای نمایش بانو گمشده
نفر دوم: ریحانه سلامت برای نمایش سه خواهر و دیگران
نفر سوم: پانته آ پناهی ها برای نمایش نامه های عاشقانه
 
برگزیدگان مرد
نفر اول: علیرضا کیمنش برای نمایش رویای نیمه شب تابستان
نفر دوم: افشین هاشمی برای نمایش سه خواهر
نفر سوم: کاظم سیاحی برای نمایش هاروی

 
 تقدیر از بازیگران برگزیده تئاتر در روز ملی تئاتر/ فردوس کاویانی هم تجلیل شد

مرجان زارعی برای نمایش «دوشیزگان ماه نیمروز» به کارگردانی فاطمه رادمنش به عنوان برگزیده بخش استعداد جوان معرفی شد.

سپس داریوش اسدزاده به صحنه آمد و گفت: من بسیار خوشحالم که در خدمت دوستان عزیز و هنرمندان قدیم و جوانان امروز هستم و امشب افتخاری است که در کنار شما هستم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سربلند هستی همیشه چون هرگز خودت را به هیچ جریانی نفروخته ای !!! برخلاف بسیاری از هنرمندان خودنما !!
آخرین اخبار