رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد دو هزار و ۶۲۳ دستگاه تراکتور، ۱۰۷ دستگاه کمباین و دو هزار و ۳۳۹ انواع ادوات دنباله بند به ناوگان بخش کشاورزی استان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛اسمعیل کریم زاده شنبه شب در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و ماشین الات کشاورزی، باغبانی، نهاده‌ها و آبیاری و آبرسانی با تاکید بر اهمیت توسعه ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان افزود: در طی سه سال دولت تدبیر و امید در حدود ۹۵ درصد تسهیلات بانکی خط اعتباری مکانیزاسیون در استان معادل ۱۷۸۸ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.

وی ادامه داد: این استان در این خصوص رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است و در این راستا به تعداد ۲۶۲۳ دستگاه تراکتور، ۱۰۷ دستگاه کمباین و ۲۳۳۹ انواع ادوات دنباله بند به ناوگان حمل ونقل بخش کشاورزی استان اضافه شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: در طی ۳ سال گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینه تجهیز ماشین آلات و افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی صورت گرفت.

کامبیز عباسی ادامه داد: از این طریق ۸۰ هزار دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی و ۱۸۰ هزار دستگاه انواع ادوات دنباله بند خریداری و موجب افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور شد.

وی افزود: طراحی و تولید نزدیک به ۴۰ فن آوری نوین در حوزه کشاورزی از قبیل دستگاههای سامانه ضد تگرگ، ضد سرمازدگی و کشاورزی حفاظتی در سطح کشور در طی فعالیت دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است و در حوزه ماشین الات کشاورزی هم از نظر کیفیت تولیدات و هم تأمین قطعات اصلی به خودکفایی رسیدیم.

عباسی گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان آذربایجان غربی در طی ۴ سال اخیر انجام شده است که معادل سرمایه گذاری سراسر کشور در این زمینه قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.