مجموعه‌دار برتر کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجموعه‌داری کار طاقت‌فرسایی است/ حامی ندارم

موانع زیادی بر سر راه مجموعه‌داران وجود دارد و فردی که عاشق این کار نباشد، نمی‌تواند در این مسیر طاقت بیاورد و بماند.

مجموعه‌داری کار طاقت‌فرسایی است/ حامی ندارمخلیل غفاری مجموعه‌دار برتر کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این امر که مجموعه‌داری کار طاقت‌فرسایی است، اظهار داشت: موانع زیادی بر سر راه مجموعه‌داران وجود دارد و فردی که عاشق این کار نباشد، نمی‌تواند در این مسیر طاقت بیاورد و بماند.

وی افزود: به عنوان مثال من 6 میلیارد تومان هزینه کردم تا بتوانم مجموعه‌ای از اتومبیل‌های تاریخی را در یک‌جا جمع کنم و در معرض دید عموم قرار بدهم اما سودی از این بابت نبرده‌ام.

مجموعه‌دار برتر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این امر که  قصدش از مجموعه‌داری فرهنگ‌سازی است، گفت: هم‌اکنون اگرچه مسئولان میراث فرهنگی تهران از من حمایت می‌کنند اما در شهرستان خودم که آذربایجان شرقی است، حامی ندارم. البته اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال‌های گذشته قول‌هایی را به من داده ولی هیچ کدام از این قول‌ها عملی نشده‌اند.

غفاری در بخش پایانی سخنانش به مشکلاتی که در مسیر اخذ مجوز موزه وجود دارند، اشاره کرد و خطاب به مسئولان گفت: حداقل اگر حمایت نمی کنید، آدم را دلسرد نکنید.
 
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 90 درصد کارهایی که برای بازگشایی موزه‌ام لازم بوده، انجام شده است ولی نیروی انسانی کمی دارم. البته چون اکثر ماشین‌هایی که در موزه از آنها نگهداری می‌شود ارزشمند هستند، نمی‌توانم به هر فردی اعتماد کنم. زیرا دیده‌ام که در برخی مواقع به عنوان مثال چراغ‌های یکی از اتومبیل‌ها را برداشته‌اند و مجبور شده‌ام که برای پیدا کردن جایگزین آن به کشورهای دیگر بروم.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار