رییس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه معادن سنگ تزئینی هرسین را از جمله معادن با خطر بالا برای کارگران در کرمانشاه دانست و گفت: حداقل 600 نفر در این معادن مشغول به کار هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرتضی عزیزی گفت: بیشترین خطری که کارگران معادن را تهدید می‌کند مربوط به معادن زیرزمینی است، زیرا معادن زیرزمینی به دلیل گاز متانی که از ذخایر آزاد می‌شود خطر گازگرفتگی و انفجار دارند و از همین رو نگرانی بابت کارگران این معادن وجود دارد.


وی تنها راه کاهش خطرات معادن را رعایت نکات ایمنی دانست و افزود: در معادن بالای 25 نفر مسئولیت ایمنی بر عهده مسئول ایمنی و در معادن زیر 25 نفر بر عهده مسئول فنی معدن است.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نکات امینی به سه شکل فردی، گروهی و کارگاهی رعایت می‌شود، اظهار کرد: در بعد فردی کارگران موظفند از کلاه ایمنی، دستکش و کفش ایمنی استفاده کنند و در نزدیکی پرتگاه حتما کمربند داشته باشند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در بعد ایمنی گروهی نیز برای مثال باید در استفاده از ماشین‌آلات که عمدتا هم سنگین هستند احتیاط کرد و نوع دیگر هم ایمنی خود کارگاه است که اکثر معادن ما این امینی را دارند.

وی گفت: برای مثال در معادن سنگ تزئینی که خطر بالاتری دارند باید شیب دیوار منفی نباشد و بعد از هر مورد انفجار نکات ایمنی رعایت شود.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه نظارت جدی برای رعایت نکات ایمنی در معادن صورت می‌گیرد، گفت: در خود معدن مسئول ایمنی و مسئول فنی نظارت را انجام می‌دهد، به علاوه سازمان نظام مهندسی معدن با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت‌هایی را اعمال می‌کند و یکی از مواردی که باعث ابطال پروانه معادن می‌شود، عدم رعایت موارد امینی است.

به گفته این مسئول، هم اکنون حدود 2500 کارگر و نیرو در نزدیک به 300 معدن کرمانشاه کار می‌کنند.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.