نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از وجود تعداد زیاد نیروی غیر بومی در استان کرمان خبر داد.

معضل شدید بیکاری در استان کرمانبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از وجود تعداد زیاد نیروی غیر بومی در استان کرمان خبر داد.

وی از تعداد زیاد نیروهای کار غیربومی در استان کرمان خبر داد و گفت: این موضوع، استان کرمان را دچار مشکل کرده است و در آینده قطعاً این موضوع به یک بحران کارگری تبدیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : نیروی کار این شرکت‌ها حتی از نیروهای غیر بومی است و با توجه به این‌که استان کرمان یکی از پهناورترین استان‌های کشور است، بنابراین با معضل شدید بیکاری در استان روبرو هستیم.

وی گفت: متأسفانه امروز بیش از ده‌ها شرکت در استان کرمان در حال فعالیت هستند که دفاتر آن‌ها در استان کرمان نیست و مالیات و عوارض آن‌ها در کرمان پرداخت نمی‌شود.

حسن‌پورتصریح کرد: نیازمند تغییر رویکرد مدیران استان به این موضوع هستیم، چون این شرکت‌ها از منابع و امکانات استان کرمان استفاده می‌کنند، اما مالیات و عوارض خود را به حساب تهران واریز می‌کنند. 

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی این اقدام را بسیار نازیبا و ناپسند دانست و خاطرنشان کرد: از مدیران و مسئولین استان مجدانه درخواست دارم که سریع‌تر تکلیف این شرکت‌ها را روشن کنند.

وی سرمایه اصلی استان کرمان را نیروی انسانی آن برشمرد و افزود: استان کرمان نیروهای متخصص، متعهد، کاردان، شایسته و تحصیل‌کرده زیادی دارد که متأسفانه نیروی بیکار استان کرمان زیاد است.

وی افزود: متأسفانه فقط در حوزه شهرستان سیرجان بیش از 2 هزار نیروی غیربومی، غیراستان کرمانی وجود دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار