همایش ملی خلیج فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسینی دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه دو کشور در این همایش اظهار کرد: در همایش ملی خلیج فارس جایگاه و اهمیت خلیج فارس در شیراز از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی بررسی شد.

 
وی ادامه داد: این همایش با حضور اساتید، دانشجویان و فرهنگیان فعال در حوزه جغرافیا، تاریخ، علوم اجتماعی و زمین شناسی حضور دارند.
 
حسینی اظهار کرد: موقعیت استراتژیک آب‌های خلیج فارس باعث شده است که گستره ۲۲۰ هزار کیلومتر مربعی آن امروز به عنوان شاهرگ حیاتی جهان شناخته و مبادلات سیاسی، اجتماعی، نظامی و مهمتر از آن تجاری در این دریا انجام شود.  
 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش را حرکت عملی در راستای دفاع از هویت تاریخی و ایرانی خلیج فارس با محوریت بررسی و تبیین تاریخی نام و عنوان خلیج فارس از گذشته تا امروز است.
 
 
دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه دو کشور گفت: در این همایش، عجم دیپلمات ارشد و مشاور وزارت امر خارجه و مجتهد زاده مشاور پژوهشی دانشگاه سازمان ملل در زمینه بررسی و تبیین تاریخی نام و عنوان خلیج فارس از گذشته تا امروز به ارائه مطالب پرداختند.  
 
در این همایش همچنین از کتاب "وقایع اتفاقیه خلیج فارس" رونمایی شد.  
 
مطالب این کتاب در ۲۴۶ صفحه و پنج بخش تنظیم شده است و خانم شمسی کاظمی آن را به رشته تحریر درآورده است.
 
این کتاب با پرداختن به وقایع مرتبط با خلیج فارس، تحلیل‌های کوتاهی بر موقعیت سیاسی، اجتماعی و تجاری خلیج فارس داشته و به دنبال اثبات تاریخی خلیج فارس است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار