اهواز؛

حل مشکل فاضلاب شرق ویس با اعتبارات وزات نفت

استاندار خوزستان از حل مشکلات فاضلاب کوچه‌ها و خانه‌ها در شرق ویس از محل اعتبارات وزیر نفت خبر داد.

حل مشکل فاضلاب شرق ویس با اعتبارات وزات نفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: آغاز هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم که خدمت بی‌منت ارائه می‌دهند و بسیاری از خدمات آن ها از دیدگان پنهان است.

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای هر طرح مطالعات صورت می‌گیرد و باید برخوردار از پیوست زیست محیطی باشد، اظهار داشت: از شروع فعالیت دولت یازدهم، دستور رئیس جمهور عدم آغاز هرگونه طرح فاقد پیوست زیست محیطی بود.

شریعتی با اشاره به این‌که از مزایای این پروژه بزرگ تثبیت رودخانه کارون و حریم آن است، تصریح کرد: اجرای این طرح از فرسایش خاک، تخریب و پیشروی آن جلوگیری می‌کند.

استاندار خوزستان با اشاره به این نکته که هرچه عرض رودخانه بیش تر باشد جریان آب کمتر و گل‌ولای بیش تر می‌شود، افزود: اجرای این طرح در جهت حفظ اکوسیستم رودخانه کار بسیار موثر و خوب است.

وی با اشاره به این‌که مسیر جاده ساحلی اهواز ـ ملاثانی به طول 48 کیلومتر و با هزینه 75 میلیارد تومان است، ادامه داد: اجرای این طرح سبب ایجاد اشتغال خواهد شد و با حضور پیمانکاران برای اجرای پروژه افراد مختلفی مشغول به کار می‌شوند.

غلامرضا شریعتی با بیان این‌که باتوجه به مطالعات با اجرای طرح در کنار کارون فرصت ایجاد هتل و مرکز تجاری و اشتغال‌زایی فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای اینگونه طرح‌ها در جهت رونق و توسعه منطقه است و در این توسعه زمینه سرمایه‌گذاری بیش تر و در نتیجه اشتغال مولد بیشتر می‌شود.

وی عبور از تأسیسات ایستگاه‌های پمپاژ را یکی از مشکلات موجود در مسیر واقع در حدفاصل شهرها عنوان کرد و گفت: معاونت عمرانی استانداری خوزستان این مسئله را مد نظر قرار خواهد داد؛ هیچگونه خللی در آبرسانی به زمین‌های کشاورزی نباید وارد شود.

شریعتی با اشاره به این‌که تردد شرق به غرب ویس دچار مشکل است و نیاز به یک زیرگذر دارد که در برنامه امسال قرار خواهد شد، اذعان داشت: فاضلاب کوچه‌ها و خانه‌ها در شرق ویس مشکل دارد که بنا شد از محل اعتبارات وزیر نفت برای حاشیه اهواز تکمیل شود.

استاندار خوزستان با بیان این‌که شهرستان باوی استعدادهای بسیاری برای توسعه، عمران و آبادانی دارد و می‌تواند ظرفیت بسیاری برای اشتغال مولد و گردشگری باشد، گفت: با ایجاد این فرصت زمینه‌های اشتغال برای مردم ویس، ملاثانی و شیبان بیش از بیش می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.