اهواز؛

تقویت کلاس‌های کنکوری در خوزستان

سرپرست فرمانداری اهواز از در دستور کار قرارگرفتن تقویت کلاس‌های کنکور به منظور افزایش ضریب قبولی دانش آموزان خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ نبی‌الله خون میرزائی، سرپرست فرمانداری اهواز گفت: جلسات شورای آموزش و پرورش، حسب نیاز و دستورالعمل قانون باید ماهیانه برگزار شوند و درمجموع 12 بار در طول سال در شهرستان‌ها تشکیل شوند.

وی افزود: جلسات شورای آموزش و پرورش استان با همت استاندار بر تقویت کلاس‌های کنکور به منظور افزایش ضریب قبولی دانش آموزان خوزستان در دستور کار قرار گرفته  است.

سرپرست فرمانداری اهواز خاطرنشان کرد: مقرر شد، جلسات شورای آموزش و پرورش به منظور ارتقاء کیفیت کنکور، قبل از برگزاری کنکور، هر دو هفته یکبار تشکیل شود.

 خون میرزائی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای رفع مشکلات تا قبل از شروع کنکور افزود: استاندار بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به کنکور از جمله اعتبارات مورد نیاز را پیگیری کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری و تمهیدات لازم برای پذیرش دانش‌آموز در رشته مکاترونیک در هنرستان فنی و حرفه‌ای فتح‌المبین ناحیه 2 اهواز صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مقدمات لازم و نیازمندی‌های آن را در طول سال تامین شود تا  رشته مورد نیاز در اهواز راه‌اندازی شود.

خون میرزائی با بیان اینکه رشته مکاترونیک یکی از مهم‌ترین نیاز‌های استان در حوزه آموزشی است، ادامه داد: اطمینان داریم راه‌اندازی این رشته بخشی از نیروی مورد نیاز را در فاصله بین مقطع دیپلم تا لیسانس را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهت برگزاری کلاس‌های تابستانه و اوقات فراغت دانش‌آموزان در اهواز گفت: سهم اوقات فراغت برای دانش آموزان روستایی در بخش‌های مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز حتما در نظر گرفته خواهد شد.

خون میرزائی در ادامه تاکید کرد: در صورتی که امکانات موردنیاز اوقات فراغت در روستاها وجود داشته باشد، تمهیدات لازم در آنجا اندیشیده خواهد شد و درصورت عدم امکانات، پیگیری لازم جهت تامین امکانات دراین روستاها انجام خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهواز در پایان به نقل از رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در مورد ارتقاء میانگین نمره کتبی دانش آموزان در این اهواز خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با اولیای دانش آموزان و دبیران مدارس به طور تفکیکی برگزار شده  است از آنجای یکه میانگین نمرات  مدارس اهواز دربسیاری از دروس نسبت به کل کشور رضایت‌بخش نیست، به صورت ویژه در حال پیگیری هستیم تا میانگین نمره کتبی دانش آموزان را ارتقاء داده شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.