کارگاه آموزشی اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه جنوب کشور، در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: هدف از برگزاری این کارگاه رفع ابهام در اجرای بخشنامه ها، تبادل اطلاعات میان کارکنان، ارتقاء سطح مهارت کارکنان بنیاد و به روز رسانی اطلاعات شغلی ایثارگران است.

 
وی بیان کرد: کارگاه های آموزشی با حضور 75 نفر از کارشناسان و روسای ادارات اشتغال معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان های فارس، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد هستند که با آموزش تخصصی و کارگاه خوداشتغالی و همچنین سامانه سجایا آشنا و از مقررات استخدامی بهره مند شدند.
 
راهی با بیان اینکه در زمینه ایجاد اشتغال ایثارگران در بنیاد از دو طریق استخدام 25 درصدی در دستگاه های دولتی و یا ایجاد اشتغال و کارآفرینی  انجام می شود، افزود: باید زمینه اشتغال برای ایثارگران در بخش های مختلف ایجاد شود.
 
 همچنین حجت الاسلام محمدجواد محمدی پور  معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران فارس نیز ادامه داد: کهولت سن، درمان و ا شتغال ایثارگران از موضوعات مهم اشتغال ایثارگران است.
 
 
وی تصریح کرد: مشکل بیکاری جز با  اقدام جهادی، عزم راسخ و تلاش شبانه روزی رفع نمی شود و مسئولان بنیاد نیز باید با همکاری و ارتباط با شرکت ها، دستگاه ها و موسسه های کارآفرینی در زمینه اشتغال ایثارگران اقدام کنند.
 
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید وامور ایثارگران فارس اضافه کرد: در حال حاضر 4 هزار و 500 نفر  ایثارگر جویای کار در استان وجود دارد که 600 نفراز این افراد فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی هستند.
 
وی اظهار کرد: بهترین راه حل اشتغال، ایجاد بنگاه های تولیدی از جمله  گلخانه ها و یا فعال کردن افراد جویای کار در بخش های فنی و حرفه ای است که مسئولان باید با افزایش وام های خوداشتغالی و کاهش کارمزد زمینه اشتغال برای ایثارگران را فراهم کنند.
 
 
 حجت الاسلام محمدجواد محمدی پور  گفت: پارسال برای 350 نفر از ایثارگران استان، ایجاد شغل و برای 60 نفر نیز تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار