سفیر پاکستان در واشنگتن در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشت که دولت اسلام‌آباد خواستار برقراری ثبات و امنیت در افغانستان است اما جنگ مداوم سبب ناامنی‌ در این کشور شده است.

پاکستان بر حل و فصل تنش ها با افغانستان تاکید کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعزاز چوهدری سفیر اسلام‌آباد در واشنگتن با مک‌ماستر مشاور امنیت ملی امریکا گفت : ناامنی‌های کنونی افغانستان حاصل جنگ مداوم در این کشور است، ولی ما خواستار برقراری ثبات و امنیت در منطقه هستیم.

وی افزود: پاکستان در زمینه‌های اقتصادی به سرعت در حال پیشرفت بوده و این کشور موفق به جذب سرمایه‌های کلان خارجی شده است که روند رو به رشد اقتصادی را افزایش خواهد داد.

اعزاز چوهدری به مسائل اخیر و تنش‌های میان افغانستان و پاکستان اشاره و ابراز امیدواری کرد که این تنش‌ها به زودی حل و فصل می‌شود.

رسانه پاکستانی جیو نیوز نیز به نقل از مک ماستر نوشت که در جریان پروژه سرشماری در مرز مشترک میان افغانستان و پاکستان با شلیک گلوله از سوی نظامیان افغانی، تبادل آتش صورت گرفته و سبب بسته شدن مرز چمن شد.

روابط دو کشور افغانستان و پاکستان مدتی است دچار چالش شده و پاکستان مدعی است سازمان جاسوسی هند نقش اساسی در این تنش‌ها ایفا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار