استاندار اردبیل گفت: تعداد مراکز خرید افزایش و مراکز خرید راکد نیز در استان اردبیل فعال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش با بیان‌ اینکه باید مشکلات خرید گندم سال های گذشته احصا و مرتفع شود تصریح کرد: مراکز خرید راکد و غیر فعال که از دهها سال پیش بر اساس برخی مزیت ها ایجاد شده دوباره فعال و تعداد مراکز خرید جهت تسریع در تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان افزایش یابد.

وی تجهیز مراکز خرید و تامین حداقل امکانات ضروری در همه مراکز خرید را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال با حداقل مشکلات انجام شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در طرح های مربوط به سدسازی و مهار آب های جاری و کشاورزی در استان مشغول فعالیت هستند و با تکمیل طرح های درحال اجرای این بخش اعم از احداث۹۳کیلومتر کانال انتقال آب به جعفرآباد و پایاب سدهای در حال اجرای مغان پیش بینی می شود تا 2 سال آینده بیش از ۱۰۰هزار تن برداشت محصول گندم افزایش یابد که ضروری است ظرفیت های خرید و نگهداری گندم استان را ارتقا دهیم.

سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳۰۰تومان اعلام کرد و گفت: تعداد مراکز خرید گندم از ۵۶ مرکز در سال گذشته به ۶۸ درصد درسال جاری افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال ۶۶۵هزارتن گندم از مزارع استان اردبیل برداشت و ۵۳۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان به مراکز خرید تحویل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.