نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشورمان فاقد سیاست کلان، برنامه و راهبرد نیست بلکه مشکل جدی عزم اجرا است.

کشورمان فاقد برنامه و راهبرد نیست بلکه مشکل جدی عزم اجرا استبه گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: در طول فعالیت خود در دانشگاه گرفتار شدن و کتک خوردن دانشجویان را دیده‌ام و شاهد مشکلات دیگر آنها از نزدیک بوده‌ام.

وی ادامه داد: افسوس که فرصت‌های بسیاری برای ارتقای اشتغال و رسیدن به خودکفایی در دوران گذشته بود و نباید برای رسیدن به پیشرفت چشم به خارج از کشور دوخت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: چرا باید واگن‌های مترو از چین خریداری شود در حالی که واگن‌سازی ما در آ‌ستانه ورشکستگی قرار دارد همچنین نباید با وارد کردن تولیدات خارجی کارگران کشورهای دیگر از جمله چین را خوشحال کرد.

میرسلیم بیان داشت: خدمتی که در شهرها انجام می‌شود باید بر مبنای ترابری عمومی باشد. مقصر منازعات ایجاد شده در شهرها مردم نیستند بلکه مسئولان سیاست گذار در این زمینه دخیل شمرده می‌شوند. 

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان در جریان مذاکره با مشکلاتی مواجه شدند و به نوعی کم آوردند، در این شرایط برای استفاده از اقتدار نیازمند پشتوانه بودند لذا دستور شلیک موشک را صادر کردند.

وی تصریح کرد: از سال 83 اسناد مهمی در حوزه فرهنگ تدوین شد که مراحل تصویب را طی کرده و آماده اجرا است که از جمله آنها  مربوط به حوزه آموزش و پرورش است اما تا دو هفته گذشته که آقایان در برابر سند 2030 تعظیم کردند قوت خود را از دست داد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سندی که خود می‌توانستیم آن را اجرا کنیم و با فرهنگ و دین و مذهب ما مطابقت داشت با امضای سند 2030 راکد شد.

میرسلیم اظهار داشت: کشورمان فاقد سیاست کلان، برنامه و راهبرد نیست بلکه مشکل جدی عزم اجرا است.

وی با اشاره به مشکلات مالی دانشجویان در دانشگاه‌ها اضافه کرد: حزب موتلفه حزب حاکم نیست و در دولت نیز جایگاهی ندارد رئیس  جمهور محبوب شما سال‌های سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بود و این مسئله همچنین باید از سوی وزیر علوم مورد رسیدگی قرار گیرد
و باید گفت که دولت طرح دانشگاه پولی را به انجام رسانده است.
 
 
میرسلیم با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای ساخت استخر در ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در صورتی که به ریاست جمهوری برسم در اولین اقدام خود به صورت دقیق مستند خزانه را با سند و مدرک تحویل می‌گیرم تا روشن شود چه مقدار پول از چه منبعی تا کنون خرج شده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تا کنون دولت‌های مختلفی به روی کار آمدند اما تا کنون شفاف‌سازی در خزانه صورت نگرفته است با این حال اگر در انتخابات پیروز شوم اعلام می‌کنم با استفاده 900 هزار میلیارد تومان می‌توان چه اقداماتی انجام داد.

وی یادآور شد: نباید بی‌انصافی به خرج داد دولت روحانی و احمدی‌نژاد زحمات زیادی کشیده‌اند و این موضوع بر مبنای طرح‌های تصویب شده قابل اثبات است. در دولت خاتمی طرحی به اثبات رسید، در دولت احمدی نژاد بودجه این طرح تامین و در دولت روحانی افتتاح شد.

میرسلیم اضافه کرد: برای دور بودن از جنجال سیاسی باید به خدمت بدون ملاحظه سیاسی و شایسته سالاری توجه کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاس جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در دولت خود با فساد مبارزه خواهید کرد اظهار داشت: بنده چیزی برای از دست دادن ندارم، رفیق و دوست خود را در دولت جای نمی‌دهم بلکه دولت بنده از جوانان مستعد با اخلاق و پاک دست تشکیل می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر شاهد وجود فسادی در کشور هستیم منشا آن یک یا دو نفر نیستند بلکه این فساد شبکه‌ای است اگر شبکه‌ای نبود از سه سال پیش تا کنون که مقام معظم رهبری نسبت به ساماندهی این موضوع تاکید داشتند شرایط بهتری را تجربه می‌کردیم.

میرسلیم ادامه داد: هزینه تبلیغاتی بنده 350 هزار میلیارد تومان نیست تا کنون بابت تبلیغات انتخابات هزینه‌ای پرداخت نکرده‌ام چرا که هزینه این موضوع از سوی حزب تامین می‌شود و بنده تا کنون از بیت‌المال برداشتی نداشتم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: روحانی معاون اول خود را به عنوان نامزد در کنارش قرار داده و از آنجایی که جهانگیری بر اطلاعات دولت اشراف دارد روحانی را در این زمینه کمک می‌کند و به این شکل روحانی می‌تواند دو برابر از زمان استفاده کند به هر حال نفس وجود این فرد بر سوءاستفاده از امکانات عمومی دلالت دارد.

وی افزود: باید صادقانه با مردم برخورد کرد به روحانی توصیه کردم رشد اقتصادی در کشور را دو درصد اعلام کند رسیدن به رشد هشت درصدی عاقلانه به نظر نمی‌رسد چرا که اگر رشد اقتصادی به این میزان می‌رسید قاعدتا باید هشت هزار شغل جدید در کشور شکل می‌گرفت در حالی که چنین نرخ اشتغالی در کشور ایجاد نشده است.

میرسلیم درباره موضوع حصر ادامه داد: در سال 88 انتخابات انجام شد و موضع‌گیری مختلفی در آن دوره شکل گرفت به طوری که هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده بود و موسوی اعلام پیروزی کرد در این شرایط آیت الله هاشمی اعلام کرد تقلبی در انتخابات رخ داده است بنده به عنوان کارشناس و نه به عنوان مسئول انتخابات اعلام کردم اگر تقلبی در انتخابات وجود داشته باشد تفاوت رای 5 درصد است نه 30 درصد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاس جمهوری ادامه داد: پس از آنکه جنجال و آشوب به پا شد نزد موسوی رفتم و اعلام کردم این روش به صلاح کشور نمی‌باشد به هر حال زندگی سیاسی به همین منوال است و جنجال‌آفرینی معنایی ندارد. موسوی در پاسخ به اظهارات بنده گفت قصد ندارم در برابر نظام قرار گیرم اما همان طور که می‌دانید عده‌ای خناس به دور جمع شدند و نتیجه به این جا رسید.

میرسلیم یادآور شد: جریان منتسب به حصر بسیار سنگین است و اگر قرار به محاکمه باشد شرایط بدتری در کشور حاکم می‌شود. اصلاح کشور باید بر مبنای تجربه مفید عملی و اخلاق حرفه‌ای قرار گیرد نه بر پایه شعار و وعده.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.