دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان گفت: تبلیغات زودهنگام جنبه مجرمانه دارد و هر زمان هر جرمی که صورت گیرد قابل پیگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حسین رئیسی‌نژاد در جلسه هماهنگی تبلیغات انتخابات شهرستان رفسنجان گفت: بر اساس بند «ب» اصل 156 قانون اساسی یکی از وظایفی که بر عهده دستگاه قضایی است، پیشگیری از جرائم است و بعد از مشکلاتی که سال 88 رخ داد مجموعه قضایی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را پیشنهاد داد که به تصویب مجلس رسید.
وی ادامه داد: اعضای این ستاد رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و نماینده شورای نگهبان در شهرستان است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در انتخابات خیلی مهم است، مناظره‌هایی که مطرح است از استودیو به خانه‌های مردم منتقل می‌شود توسط رسانه ملی است که می‌توانیم نقش صدا و سیما را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ببینیم.
وی با بیان اینکه همچنین فعالیت رسانه‌ها هم رصد می‌شود و هر رسانه در قبال مطالبی که می‌نویسد مسؤول است، اذعان داشت: تبلیغات زودهنگام جنبه مجرمانه دارد و هر زمان هر جرمی که صورت گیرد قابل پیگیری است.
رئیسی‌نژاد خاطرنشان کرد: تا قبل از اینکه تبلیغات شوراها آغاز شود هرگونه تبلیغ، تعریف و تمجید از کاندیداها قابل پیگیری است و افرادی که می‌خواهند در شورا انتخاب شوند بهترین کسانی هستند که می‌توانند جلوی تخلفات را بگیرند و نگذارند طرفداران‌شان تخطی کنند.
دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان با اشاره به بحث جرائم و تخلفات انتخاباتی افزود: آگاه‌سازی مردم با رعایت قانون بهترین ملاک است و ملاک‌دادن قانون و اخلاق رسانه‌ای بحث مهمی است که باید مدنظر باشد.وی با بیان اینکه توهین جرمی قابل مجازات است، گفت: توهین به کاندیداها از هر طرف و شخصی باشد و یا اگر نقل‌قول از کسی باشد تخلف است، همچنین نشر اکاذیب هم جرم است و فضای مجازی توسط پلیس فتا و پلیس اطلاعات رصد می‌شود.
رئیسی‌نژاد با بیان اینکه دو محور قانون و اخلاق باید مدنظر باشد چراکه حساسیت در این زمان بیشتر است، ابراز داشت: باید تلاش کنیم در یک فضای آرام و با امنیت کامل انتخابات را برگزار کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان متذکر شد: در مورد تخلفات انتخاباتی گزارشاتی داریم که برای مستندسازی به مجموعه پلیس فتا ارسال شده و در حال پیگیری است.
فرماندار رفسنجان هم گفت: در این شهرستان، ۱۹۷ شعبه اخذ رای دایر می‌شود که ۸۷ شعبه مربوط به شهر رفسنجان است.
وی افزود: در ایام فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم و این دو انتخابات برای کشور و نظام خیلی مهم و حساس است.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه تبلیغات از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و طبق قانون پایان مهلت تبلیغات ۲۷ اردیبهشت ماه است، ادامه داد: در حوزه تبلیغات دو طیف کاندیداها و طرفدارانشان و رسانه‌ها نقش دارند که باید تلاش کنند رقابتی سالم صورت گیرد.
وی با یادآوری برگزاری مانورهای انتخابات به‌صورت الکترونیکی طی روزهای اخیر در پارک‌ها، مساجد، ادارات شلوغ و…گفت: هدف از این مانورها آموزش مردم در حوزه رای‌گیری مکانیزه و الکترونیکی است.
ملانوری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اعلام نظر هیأت نظارت استان، ۱۷۱ کاندیدای شهری در پنج شهر رفسنجان، بهرمان، صفائیه، کشکوئیه و سرچشمه داریم.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار