صدراعظم آلمان نسبت به پیروزی "امانوئل مکرون" در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ابراز خرسندی کرد.

مرکل: پیروزی مکرون برای فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها امیدبخش است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه گفت پیروزی امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای «‌میلیون ها فرانسوی و همچنین بسیاری از مردم آلمان و اروپا» امید بخش است. 

مرکل در کنفرانس خبری در برلین با ابراز خرسندی از «پیروزی چشمگیر» مکرون گفت: «امانوئل مکرون تبلیغات شجاعانه ای در حمایت از اروپا انجام داد. وی از گشودن روابط با دنیا دفاع کرد و در خصوص اقتصاد اجتماعی بازار قاطع است.» 

وی افزود: «امیدوارم او و مردم فرانسه به همه موفقیت های قابل تصور دست یابند.»

در حالی که فرانسه روز دوشنبه پیروزی بر آلمان نازی در هشتم مه 1945 را گرامی می دارد، مرکل خاطرنشان کرد دو کشور «دهه هاست دوستی مستحکمی را توسعه بخشیده اند و این امر سنگ بنای سیاست آلمان شده است.»

صدراعظم آلمان که پیش از این شامگاه یکشنبه پس از پیروزی مکرون در انتخابات با وی تماس تلفنی داشت، گفت: «ما می دانیم که آلمان و فرانسه با سرنوشتی مشترک به یکدیگر مرتبطند.»

مرکل تاکید کرد: «‌ما رویکردهای خود را هماهنگ می کنیم و پیش می رویم. به طور مشترک برای منافع دو کشور و همچنین منافع اروپا گام بر می داریم و این درست همان چیزی است که من آرزو دارم و باور می کنم در کار مشترک با مکرون به آن خواهیم رسید.»

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار