حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با عشایر خوزستان، مردم این استان را مردمی مثال زدنی و الگویی برای جامعه عنوان کرد.

خوزستانی ها الگویی مثال زدنی برای جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه مردم مشکلات را تحمل می‌کنند ولی تبعیض را نمی‌پذیرند، اظهار داشت: امروز با مشکلات جدی اجتماعی مواجه هستیم که شایسته، زیبنده و در شان این مردم نیست.

وی افزود: حقیقتا مردم خوزستان مردمی مثال‌زدنی و الگو برای جامعه ما هستند. جمع نورانی و بابرکت شما برای اینجانب و نیز حضور و اعلام موضع‌تان برای من مسئولیت‌آور است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه احساس بار سنگینی بر دوش می‌کنم، خاطرنشان کرد:  آنچه که عشایر بزرگوار و مردم خون‌گرم و نیز همه اقوام و گویش‌ها در خوزستان بیان می‌کنند، مسئولیت سنگینی را برعهده ما می‌گذارد.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان داشت: امروز خدمتگذاری به این مردم و نیز گره‌گشایی از این مردم افتخار بزرگی برای همه دولت‌مردان است. آنچه که امروز برای کشور افتخارآفرین شده به برکتِ همین ایستادگی‌ها و رشادت‌های مردم خوزستان است.

وی به فقر در بین مردم خوزستان و نیز افرادی که دچار فقر مطلق هستند، به طوری که فقط به یارانه دسترسی دارند، اشاره و اذعان کرد: نباید مردم خوزستان با وجود این همه رشادت و ایستادگی‌ هایی که داشتند امروزه مشکل کار داشته باشند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اگر مدیریت جهادی باشد، همه مشکلات قابل حل است، گفت: مردم مشکلات را تحمل می‌کنند ولی تبعیض را نمی‌پذیرند. اگر به مردم نقش داده شود قادرند قفل همه مشکلات را حل و باز کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه مردم خوزستان  حتی از نخستین حقوق‌شان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند افزود: مردم عزیز این خطه نباید با این میزان از ذخایر و منابع مشکل بیکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: فقر در بین مردم خوزستان بیداد می‌کند و افرادی در این استان زندگی می‌کنند که دچار فقر مطلق هستند، به طوری که فقط به یارانه دسترسی دارند و این واقعا جای تاثر و تعجب دارد.

وی تصریح کرد: نباید مردم خوزستان با وجود این همه رشادت و ایستادگی‌های که داشتند امروزه مشکل کار داشته باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: مردم غیوری که دیروز در برابر تجاوز انگلیس با حکم یک عالم ایستادند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با شهامت مقابل کفر جهانی ایستادند امروز نیز برای گره گشایی از کشور توانایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات فقط کافی است نگاه به مردم عوض شود و نقش دادن به مردم در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی را به رسمیت بشناسیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه خوزستان قطب نفت و گاز کشور است گفت: نفت با فقر نمی‌سازد و آنچه از ذخایر در این کشور هست به هیچ عنوان با مشکلات استان همخوانی ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: مردم ما امروز با نداشتن می‌سازند ولی اما تبعیض را به هیچ وجه تحمل نمی‌کنند.

وی افزود: ممکن است جایی در کشور منابعی نباشد که مردم حاضرند آنها را بپذیرند ولی در جایی که احساس کنند امکانی وجود دارد ولی این امکان با تبعیض همراه شده، برای آنها قابل تحمل نیست.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز این حرف بنده ضبط می‌شود که می‌گویم تمام مشکلات استان قابل حل است و با همین منابع می‌توان گره گشایی کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه به معضل پدیده ریزگردها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: چرا ریزگردها برای ماه‌ها و حتی سال‌ها مردم این خطه را رنج می‌دهد آیا این مشکل قابل پیشگیری و برخورد نیست؟.

وی با انتقاد از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور اظهار کرد: مشکل کشور ما ایجاد ارزش افزوده نیست مشکل ما ضعف مدیریت اقتصادی و اجرایی است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به وضعیت بیکاری در استان خوزستان و در جای جای کشور گفت: هر فرهیخته‌ای می‌داند که در این کشور حتما باید زمینه ایجاد یک میلیون شغل در سال فراهم شود.

وی اضافه کرد: حتما در این استان اولویت اشتغال بومی‌هاست و چرا باید باید در این منطقه یک بومی احساس بیکاری کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به رقیب‌هراسی برخی نامزدهای طرف مقابل اظهار داشت: برخی در کلام خود می‌خواهند به مردم وانمود کنند که ما می‌خواهیم به عقب برگردیم و در واقع رقیب هراسی می‌کنند اما ما بر خلاف نظر آنها اعلام می‌کنیم شما چهارسال مسؤولیت داشتید و امکانات دستتان بود الان باید به مردم پاسخ بدهید.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما از آقایان می‌خواهیم که وارد مسائل فرعی نشوند و جواب دهند که وعده‌هایی که به مردم دادید چه شد؟


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.