شکایت فلسطینیان غزه از بدرفتاری مسئولان مصری گذرگاه رفح

فلسطینیان ساکن غزه از بدرفتاری مسئولان مصری گذرگاه رفح شکایت دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی وی، فلسطینیان ساکن غزه می گویند مسئولان مصری گذرگاه رفح با آنها بدرفتاری می کنند.

مصر به مدت سه روز گذرگاه رفح را با نوار غزه بازگشایی کرده است. البته این بازگشایی یک طرفه است و فقط برای ورود فلسطینیان به نوار غزه بود که در مصر منتظر بازشدن مرز بودند. آنها به محض ورود به نوار غزه از بدرفتاری ماموران مصری شکایت کردند.

یکی از زنان فلسطینی گفت: رفتار مسئولان مصری با فلسطینیان بسیار بد است. در قسمت مربوط به مصر در گذرگاه رفح، ماموران خیلی بی احترامی و بداخلاقی می کنند. آنها با ما بدتر از حیوان رفتار می کنند. آنها همچنان از ما رشوه می خواهند.

یک فلسطینی دیگر گفت: آنها می خواهند ما را خرد کنند. آنها از ما تنفر دارند فقط به این علت که ما از غزه هستیم. مگر مردم غزه با مصریها چه کار کرده اند. مصریها مرتب به ما می گفتند که از ما تنفر دارند.

مصر در ماههای فوریه و مارس به مدت کوتاهی برای کمک های بشردوستانه گذرگاه رفح را باز کرده بود.

یک زن فلسطینی گفت من خیلی ناراحت هستم زیرا نمی فهمم چرا مصریها این طور با ما برخورد می کنند. خواهر من می خواست اجازه اقامت دریافت کند اما به علت اینکه او گذرنامه فلسطینی داشت، آنها به او اقامت ندادند.

به گزارش وزارت کشور فلسطین، بیش از بیست هزار نفر که از نظر بشردوستانه شرایط خاصی دارند، در غزه گرفتار شده اند در حالیکه نیاز مبرم به درمان در خارج از غزه دارند.

هشام عدوان مدیر گذرگاه رفح در بخش نوار غزه گفت: مصریها به ما گفته اند این گذرگاه تا آخر روز دوشنبه فقط در یک جهت باز می ماند و فقط آنهایی که در مصر منتظر بوده اند، می توانند به غزه برگردند. در دو ماه گذشته این گذرگاه بسته بوده است و ما از مصر می خواهیم این گذرگاه را به طور دائمی بازگشایی کند تا از درد و رنج مردم غزه کم شود.

غزه حدود یک دهه است تحت محاصره اسرائیل است و گذرگاه رفح تنها راه دسترسی مردم غزه به جهان بیرون است که آن هم در بیشتر مواقع بسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار