رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس گفت: پرورش نیروی انسانی ماهر، متفکر و متعهد یکی از نیازهای کشور است و باید از هم اکنون به فکر سال‌هایی باشیم که دیگر نفتی برای صادرات و فروش نخواهیم داشت.

پرورش نیروی انسانی ماهر، متفکر و متعهد، از نیازهای کشور استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسن خادم عرب باغی در جلسه هم‌اندیشی رونق تولید و اشتغال در منطقه آزاد ارس، گفت: در راستای ارج نهادن به خدمات تمام کارگران شاغل در منطقه آزاد ارس، تشکیل تعاونی کارگران ارس را در برنامه قرار داده و زمین برای احداث مسکن، با تسهیلات ویژه برای شرکت‌های فعال ارس که دارای تعداد محسوسی کارگر هستند قرار خواهد گرفت . 
  
وی اظهار کرد: کارفرمایان و کارگران، در توسعه منطقه آزاد ارس و توسعه کشور، نقش آفرین هستند و باید همواره قدردان این عزیزان باشیم، چرا که تجلیل از کارگران، تجلیل از قشر زحمت کشی است که برای توسعه همه جانبه کشور تلاش می‌کنند و چرخ‌های توسعه‌ی کشور به دست این افراد در حال چرخ است . 
  
عرب‌باغی خاطرنشان کرد: پرورش نیروی انسانی ماهر، متفکر و متعهد یکی از نیازهای کشور است و باید از هم اکنون به فکر سال‌هایی باشیم که دیگر نفتی برای صادرات و فروش نخواهیم داشت . 
  
وی افزود: سرمایه‌گذاری، همانند شغل شریف کارگری باید در کشور به عنوان یک شغل مقدس در نظر گرفته شود، چرا که این کارفرمایان هستند که شغل ایجاد می‌کنند و باعث ثروت‌افزایی در کشور می‌شوند . 
  
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: چالش‌ها و موانعی که هم‌اکنون در مسیر صادرات وجود دارد باید به کمک به‌روز رسانی تکنولوژی‌های تولید و توجه به علم و دانش، از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود و این موضوع نیازمند همکاری بخش خصوصی و دولت است . 

عرب‌باغی افزود: توجه به فرهنگ کار، استفاده از پتانسیل‌های نیروی انسانی برای افزایش بهره‌وری و توجه به دانش مذاکره و بازاریابی می‌تواند بخشی از مشکلات صادراتی این روزهای کشور را مرتفع کند . 
  
وی تشریح کرد: اگر کارگران تعصب صنفی داشته باشند و به همراه کارفرمایان با هدف توسعه‌ی کشور فعالیت کنند، می‌توانیم به توسعه پایدار در ایران اسلامی امیدوار باشیم .
  
عرب‌باغی خاطرنشان کرد: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه بسیار مهم است و در منطقه آزاد ارس نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای می شود. به طوریکه تلاش می‌شود تا از علم و ظرفیت‌های این شرکت‌ها برای اشتغال هر چه بیشتر استفاده شود . 
  
وی تاکید کرد: اهمیت دادن به آموزش در کارخانه‌ها باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، واحدهای صنعتی مستقر در ارس نیز جزو افتخارات ایران اسلامی هستند و باید قدردان تمام کسانی باشیم که در ارس سرمایه گذاری کرده و یا مشغول به فعالیت هستند . 
  
عرب باغی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال 95 مابین سازمان منطقه آزاد ارس و فنی حرفه‌ای استان منعقد شده است، برنامه‌های آموزشی برای ارتقای سطح شاغلان در منطقه آزاد ارس، در حال اجراست . 
  
وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال در ارس نیز می‌توانند نیازهای آموزشی خود را به سازمان منطقه آزاد ارس اعلام کنند تا از خدمات رایگان آموزشی بهره‌مند شوند .

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.