نماینده مردم بدخشان در پارلمان گفت: حکومت تک قومی جواب‌گوی برای مردم افغانستان نیست، باید نظام فعلی به فدرالی تبدیل شود.

حکومت تک قومی جواب گوی مردم افغانستان نیستبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده مردم بدخشان در پارلمان طی نشست خبری گفت: حکومت تک قومی جواب‌گوی برای مردم افغانستان نیست، باید نظام فعلی به فدرالی تبدیل شود.

وی خطاب به حکمتیار افزود: چطور حکومت به اصطلاح وحدت ملی بد است و شما فقط ریاست اجرائیه را بد می دانید چه کسی به شما این اختیار را داده است که غنی را خوب بدانید اما ریاست اجرائیه را بد. 

این نماینده مجلس علاوه کرد که از گفتار حکمتیار معلوم می شود که وی به دنبال استبداد قومی است بدون اینکه شرایط کنونی افغانستان را درک نماید.

موصوف در مورد اظهارت آقای حکمتیار گفت که هیچ وقت جزیره های قدرت در افغانستان از بین نخواهد رفت بلکه ما جزایر بیشتر قدرت را بر اساس مردم سالاری ایجاد خواهیم کرد.

پدرام، خاطرنشان کرد که دیگر حکومت تک قومی و استبدادی به پایان رسیده ما همراه مردم افغانستان تلاش می کنیم تا یک حکومت مقتدر فدرالی را در سراسر کشور تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد که حکومت فدرالی بهترین حکومت درشرایط کنونی افغانستان خواهد بود چون بیان کننده فرهنگ، زبان، قوم و مذاهب تمام مردم افغانستان می باشد.

پدرام تاکید کرد که ما در تشکیل نظام فدرالی مصمم هستیم و با ایجاد این نظام هیچ اقلیت افغانستان به تنهایی بر کشور تسلط نخواهد داشت.

این نمایند پارلمان یاد آورشد که ما باور داریم که آمدن حکمتیار به روند صلح هیچ کمکی نخواهد کرد بلکه بر عکس جنگ ها و درگیری ها در نقاط مختلف کشور افزایش خواهد یافت.

وی افزود که سران قوم پشتون به رهبری گلبدین حکمتیار برای سرکوب سایر اقوام افغانستان از پشتون های آن سوی خط مرزی پاکستان سربازگیری می کنند.

پدرام علاوه کرد که آمدن حکمتیار به کابل آغاز گر یک صلح نخواهد بود بلکه آغاز گر جنگ های تازه در گوشه و کنار افغانستان خواهد بود.

وی گفت جریان تازه تحت رهبری امریکا ایجاد شده که این جریان حکمتیار را به روند صلح کشاند چون قبل از این حزب اسلامی به رهبرحکمیتار سوگند یاد کرده بود، با وجود بودن امریکا در افغانستان هیچگاه حاضر به صلح نخواهد بود.

پدرام ابراز داشت که با وجود سوگند حزب اسلامی حکمتیار در گذشته در مقابل امریکایی ها، اما اعضای حزب اسلامی در چرخ بال ها در کنار سربازان امریکایی به کابل آمدند.

به نوشته افغان آوا، وی در اخیر سخنان خود گفت که که حکمتیار به دنبال دامن زدن تفرقه های تازه مذهبی و قومی است و شماری از کسانی دیگر نیز فاشیست هستند که در تلاش حکومت تک قومی می باشند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار