مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی از اجرای طرح محرومیت زدایی در روستای چنار شهرستان عجب شیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کنعانی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وقوع سیل مرگبار 25 فروردین ماه در روستای چنار عجب شیر و جانباختن 21 تن از اهالی این روستا، لزوم حمایت های روانی ، دارویی و درمانی در این روستا احساس می شد و در ادامه خدمات امدادی نجاتگران و امدادگران و توزیع اقلام امدادی و لوازم و اثاثیه و کالاهای اساسی ، تیم های مختلفی از معاونت های بهداشت درمان توانبخشی وآموزش داوطلبان و جوانان به مدت 3 روز در این روستا حضور یافته و اقدام به ارائه خدمات متنوع کردند.
 
وی با اشاره به استقبال گسترده اهالی چنار از خدمات تیم درمان اضطراری ادامه داد : در بخش درمان ، تیم درمان اضطراری معاونت بهداشت درمان توانبخشی متشکل از 35 تن از 16 اردیبهشت در روستای چنارعجب شیر استقرار یافته و با برپایی 10 دستگاه چادر درمانی و با بهره گیری از 'پزشک متخصص وعمومی، پرستار، کارشناس روانشناسی، مامایی وبهداشت مادر و کودک همچنین بهداشت محیط ' با دارو وتجهیزات لازم خدمات دارویی و درمانی ارائه دادند .
 
کنعانی افزود : در این مدت 520 نفر ویزیت عمومی ، 55 نفر ویزیت تخصصی،625 نفراز خدمات پرستاری، 150 نفر از خدمات روانشناسی، 70 نفر از خدمات مادر کودک و مامایی، 25 نفر تغذیه و 20 نفراز خدمات توانبخشی ،70 نفر از خدمات بهداشت محیط و آموزش  و 15 نفراز خدمات مشاوره بهره مند شده اند .
 
وی خاطر نشان کرد : 40 مورد توزیع محلول گند زدای بهداشتی و 60 مورد توزیع وسایل توانبخشی صورت گرفته و 3 بار نسبت به کلر سنجی آب آشامیدنی روستا اقدام و 2 بار پزشکان و متخصصان و کارشناسان اعزامی به صورت میدانی از روستا بازدید و عوامل تهدید کننده بهداشت روستا را رصد کردند.
 
وی ارزش ریالی داروهای ارائه شده را بالغ بر 120 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : داروخانه سیار در روستا دایرشده و نسبت به ارائه رایگان داروهای نسخ پزشکان متخصص و عمومی کردند .
 
مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: برگزاری مسابقه نقاشی سیل و پخش جوایزدر بین کودکان شرکت کننده از دیگر اقدامات تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر بود.
 
کنعانی در ادامه به خدمات ارائه شده توسط معاونت جوانان در این روستا اشاره کرد و افزود : اعضای کانون های دانشجویی و جوانان استان آذربایجان شرقی و شهرستان عجب شیر، ابتدا اقدام به پاکسازی محیط زیست روستا از زباله کرده و در ادامه نسبت به افتتاح کانون غنچه های هلال روستا وتوزیع لوازم التحریر در مدرسه روستا برای80 تن از دانش آموزان و اعضای غنچه های هلال اقدام و در پایان برای ایجاد نشاط و شادابی در میان دانش آموزانت انواع بازی و سرگرمی برای آنها و همراه با آنها اجرا کردند.
 
وی اظهارکرد : دیدارو دلجویی از خانواده های دانش آموزان جانباخته در سیل از دیگر اقدامات کانون جوانان بود و با توجه به اینکه در حادثه سیل 25 فروردین 96 در روستای چنار متاسفانه یکی از اعضای غنچه های هلال بنام امیر محمد مهدوی جان باخته بود اعضای کانون جوانان به دیدار خانواده این مرحوم رفته و با نثار فاتحه یاد و خاطره وی را گرامی داشتند .
 
کنعانی از اجرای طرح نیابت توسط معاونت داوطلبان خبر داد و گفت: توزیع 25بسته غذایی، 25 عدد کیف حاوی لوازم التحریر و 25 تخته پتو بین آسیب دیدگان از سیل و همچنین عیادت از 3 خانواده شهدا از جمله اقدامات داوطلبان در راستای این طرح بود .
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نقش آموزش های امدادی را در کاهش تلفات حوادث بسیار موثر دانست و افزود: در همین راستا معاونت آموزش جمعیت هلال احمر استان با دعوت از اهالی روستای چنار در مسجد بزرگ چهارده معصوم روستا اقدام به تشکیل کلاس کرده و طرح خادم و همچنین نحوه اقدام درست در مقابل وقوع حادثه سیل را برای 200 تن از شرکت کنندگان توضیح و بروشورهای لازم در میان آنها پخش شد .
 
روستای چنار عجب شیر در حادثه سیل 25 فروردین امسال در آذربایجان شرقی بیشترین خسارت را دید و 13 خانه مسکونی تخریب شده و 21 نفر جان خود را از دست دادند.  
 
بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده این روستا شروع شده و قرار است در مدت سه ماه به اتمام برسد .
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.