مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های اساسی در اردبیل تجاری‌سازی مدارس مستعد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری در همایش مدیران آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: دوره‌های تخصصی فرهنگیان در اردبیل برگزار می‌شود تا فرهنگیان بتوانند نقش اساسی در تربیت نیروهای نخبه و کاردان داشته باشند چرا که پیشرفت کشور منوط به حضور نیروهای نخبه و کاردان است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های تخصصی فرهنگیان در حوزه های مختلف یک اولویت اساسی است، افزود: در این زمینه مهارت‌‌آموزی و توانمندسازی مبنای کار قرار گرفته تا معلمان بتوانند از ظرفیت‌های موجود برای پیشرفت علمی منطقه استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر برخورداری آموزش و پرورش از اعتبارات تولید ناخالص ملی بسیار کم است که این امر مشکلات بسیار زیادی را برای آموزش و پرورش به وجود آورده در حالیکه سهم دریافتی آموزش و پورش کشورهای دیگر از تولید ناخالص ملی بسیار زیاد است.

ناصری تصریح کرد: باید بودجه عمرانی برای آموزش و پرورش افزایش یابد چرا که در حال حاضر پروژه‌های نیمه‌تمامی در استان اردبیل وجود دارد که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات است تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس امسال اقدامات بسیار خوبی را برای حمایت از فرهنگیان و آموزش و پرورشانجام داده‌اند، گفت: این امر در نوع خود بی‌سابقه بوده که به یقین دستاوردهای زیادی را امسال در حوزه آموزش و پرورش خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تجهیز مدارس استان اردبیل خبر داد و افزود: در حوزه تجهیز مدارس و استانداردسازی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که استفاده از ظرفیت خیرین نیز در حوزه مدرسه‌سازی و استانداردسازی مبنای کار قرار گرفته است.

ناصری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی آموزش و پرورش تجاری‌سازی برخی مدارس که ظرفیت لازم را در این حوزهدارند، است و در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی انجام شده که می‌تواند درآمد مناسبی برای آموزش و پرورش داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.