رئيس دانشگاه علوم پزشكی شيرازگفت: استفاده از گیاهان دارویی در فارس یک ضرورت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دكتر محمدهادی ايمانيه رئيس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در دیدار با دانشجویان دارو سازی و بازدید از مركز تحقيقات فرآوری گياهان دارويی شهر ميمند گفت: دانشجویان داروسازی می توانند با استفاده از ظرفیت فارس در تولید گیاهان دارویی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تنوع آب و هوا در فارس ظرفیت مناسب را برای توليد گياهان دارويی فراهم كرده است، افزود: در این زمینه کمیته بازار یابی باید تشکیل شود.

ایمانیه تصریح کرد: 51 دانشجو ورودی سال93دانشکده داروسازی شیراز، با حضور در مرکز تحقیقات فرآوری گیاهان دارویی میمند از نزدیک با روش تهیه عرقیات به شیوه‌ سنتی و صنعتی، آشنا شدند.

دکتر محمدرضا معین رئيس مركز تحقيقات فرآوری دارويی شهر ميمند با اشاره به اینکه 34 نوع گیاه، در این مرکز کاشته می شود، ادامه داد: کاشت گیاهان دارویی می تواند زمینه ای مناسب برای آشنايی دانشجويان علاقه‌مند با گياهان دارویی باشد.

وی بیان کرد: با توجه به فصل بهار، درس گیاهان دارویی، در نیمه دوم سال تحصیلی ارائه می شود تا دانشجویان با مطالعه تئوری دروس مربوط به این رشته بتوانند با تنوع گیاهان دارویی استان به شیوه عملی نیز آشنا شوند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار