رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در سه سال و نیم گذشته 13 کارخانه فرآوری پیاز با جذب سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این منطقه در حال احداث بوده است.

فعالیت 13 کارخانه فرآوری پیاز در جنوب استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمود اسکندری نسب گفت : 12 مجوز صادر شده توسط این سازمان به طور میانگین دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصد است و یک واحد نیز با ظرفیت تولید سالانه 150 تن در همین مدت به بهره برداری رسیده که سرمایه گذاری آن بالغ بر پنج میلیارد ریال می باشد.
 
وی افزود : با بهره برداری از این کارخانجات و سرمایه گذاری های جذب شده در آینده نزدیک کمک شایانی به ایجاد اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی منطقه و حل معضل فرآوری محصولات کشاورزی که حاصل تلاش و زحمت کشاورزان صبور است، خواهد شد.
 
اسکندری خاطرنشان کرد:هر سال در فصل برداشت محصول پیاز در هفت شهرستان جنوب استان کرمان شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان با انباشت محصول یا افت قیمت و هدر رفت دسترنج کشاورزان مواجه بوده ایم که بهره برداری از صنایع تبدیلی و بسته بندی علاوه بر جلوگیری از هدر رفت محصول در بهبود اقتصاد کشاورزان هم تاثیرگذار است.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.