بانک ژن ذخایر ژنتیک دامی شمال کشور امروز با حضور رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در منطقه گاودشت بابل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا ملاصالحی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در حاشیه این مراسم  با بیان اینکه این بانک سیزدهمین ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفندی زل در کشور است، گفت: هم اکنون بانک ژن ذخایر ژنتیک دامی شمال کشور با 250 راس گوسفند و با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون ریال آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به اینکه گوسفند زل از نژاد بومی در مازندران و بخشی از استان گلستان وجود دارد، افزود: هدف از ایجاد این مرکز پرورش، اصلاح نژاد و حفظ ذخایر ژنتیکی این گونه گوسفند است. همچنین تا پایان امسال تعداد گوسفندان زل به 700 راس می رسد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان اینکه گوسفندان مولد بعد از پنج سال به صورت بره یا اسپرم در اختیار دامداران مازندران و گلستان قرار می گیرد، گفت: این گونه گوسفند در منطقه آب و هوایی شمال کشور سالانه 200 کیلوگرم شیر می دهد.

ملاصالحی افزود : در 13 ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفندی زل در کشور، چهار هزار و 800 راس گوسفند از نژاد زل در مرحله اصلاح نژاد هستند.

وی گفت: 6 ایستگاه پرورش نژاد بز نیز با 2 هزار و 100 راس در کشور فعال است.

مرکز تحقیقات کشاورزی و دامی گاودشت در بخش بندپی غربی بابل واقع و با 400 هکتار وسعت از 40 سال پیش فعال است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار