اهواز؛

گشایش نمایشگاه خطر سنجی بیماری‌های قلبی عروقی در شوش

رئیس مرکز بهداشت شوش از افتتاح نمایشگاه خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری های سرطانی در این شهرستان خبر داد.

گشایش نمایشگاه خطر سنجی بیماری‌های قلبی عروقی در شوشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا میرزایی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش هدف از برپایی این نمایشگاه را پیشگیری از بیماری و تشخیص به موقع بیماری های قلبی‌عروقی و سرطانی و همچنین آگاه‌سازی مردم این شهرستان شوش عنوان کرد.

وی با تاکید بر آگاه‌سازی مردم جهت پیشگیری از وقوع بیماری بیان داشت: در حال حاضر بیش ترین خطر مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری های غیر واگیر است.

میرزایی اذعان کرد: 76درصد از مرگ و میر نیز ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و همچنین 13درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های سرطانی است.

رئیس مرکز بهداشت شوش اظهار داشت: این نمایشگاه برای استفاده از اپلیکیشن خطر‌سنجی بیماری‌های قلبی‌عروقی‌، بررسی وضعیت خود مراقبتی‌، تست قند و تست فشار خون به صورت رایگان از 18 اردیبهشت در دو شیفت صبح و بعد از ظهر و به مدت 3 روز دایر است.

وی تصریح کرد: در این تست برای افراد با نشان دادن رنگ سبز حدود 10 درصد تا 10 سال آینده و با رنگ قرمز حدود 30 درصد احتمال بروز سکته قلبی و یا مغزی وجود دارد.

میرزایی گفت: استفاده از این تست برای عموم شهروندان آزاد است  توصیه می‌شود افراد بالای 30 سال از تست خطرسنجی بیماری‌های قلبی عروقی استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.