تبریز؛

کشف و ضبط 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در 50 روز گذشته 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ قاسم دهقانی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در این مدت هشت باند فعال قاچاق و توزیع مواد مخدر و 31 نفر از عناصر اصلی آن شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد: در سال جاری 236 مرحله طرح های جمع آوری معتادان، کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی نقاط آلوده انجام و 684 نفر توزیع کننده خرد شناسایی و دستگیر شده است.
سرهنگ دهقان اعلام کرد: دو هزار و 809 معتاد در سطح استان شناسایی و به کمپ های مجاز ترک اعتیاد تحویل داده شده اند.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح نوروزی پلیس در این ایام 78 کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و 197 نفر توزیع کننده دستگیر و 921 نفر معتاد متجاهر جمع اوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته یک هزار و 922 کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و 26 باند فعال منهدم شد.
سرهنگ دهقان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 162 نفر از عناصر اصلی تهیه و قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و تحویل مقام قضایی شدند.
وی در خصوص سن معتادان دستگیر شده در این استان گفت: سنین 30 تا 40 سال نزدیک به 47 درصد جامعه اماری را تشکیل می دهند و 80 درصد معتادان نیز در رده سنی 30 تا 50 سال هستند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در ارتباط با شغل معتادان نیز افزود: بیشترین قشر آسیب پذیر کارگران ساده هستند که نزدیک به 40 درصد معتادان را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: برحسب خود اظهاری افراد دستگیر شده بیش از 45 درصد معتادان دلیل اعتیاد خود را به صورت تفننی بیان کرده اند.
سرهنگ دهقان تاکید کرد: جاده های استان آذربایجان شرقی برای قاچاقچیان بطور کامل ناامن است و در سال گذشته 13 دستگاه سنگین و 151 دستگاه خودروی سبک توقیف شد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.