معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت 680 سازمان مردم نهاد ملی سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر افراشی معاون اجتماعی دانشگاه، با بیان اینکه در حال حاضر 680 سازمان مردم نهاد ملی سلامت در کشور فعالیت می کنند، اضافه کرد: بیشترین فعالیت سمن ها در حوزه بهداشت، در زمینه بیماری های غیرواگیر، مانند هموفیلی، تالاسمی، کلیوی، دیابت، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی، است.  

 
وی سازمان های مردم نهاد ثبت شده موجود در استان فارس را حدود هفتصد ارگان عنوان کرد و گفت: از هفتصد سازمان مردم نهاد ثبت شده موجود در استان، 70 ارگان در عرصه سلامت، فعالیت می کنند.
 
افراشی افزود:  شیوه زندگی در سواد و سلامت موثر است و هر کشوری برای سواد سلامت، مشارکت ها و توسعه پایدار، هزینه بیشتری دارد، از رتبه بالاتری برخوردار است.
 
معاون اجتماعی دانشگاه، با تاکید بر توجه ویژه به مراقبت های فردی، بیان کرد: باید به دنبال عوامل تاثیرگذار بر روح، روان و سلامت جامعه باشیم، همچنین تمام افراد جامعه باید از یک رفاه اجتماعی برخوردار باشند تا به سلامت مطلوب برسند و این مهم برای ارتقای سلامت مردم جامعه، همکاری ادارات و سازمان ها را می طلبد و برای ارتقای سلامت جامعه، باید تصمیم سازی شود، تا توسعه پایدار به وجود بیاید.
 
قائم مقام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از زمان طراحی و اجرای نظام شبکه ای در ایران، چهار اصل شامل همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی، عدالت بر سلامت و تکنولوژی مناسب در این اجزا، اصول و سطوح طراحی شده، که سه اصل آن مربوط به مسائل اجتماعی است.
 
دکتر عبدالرسول همتی افزود: پرداختن به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت، بسیار کار ارزشمندی است و معاونت امور اجتماعی با همکاری دیگر سازمان ها، می تواند مولفه های اجتماعی بر سلامت را جمع آوری و به سوی سلامت مردم تغییر دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار