سخنگوی کاخ سفید گفت شرکت‌های آمریکایی باید در مراودات خود با ایران تابع قانون باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کاخ سفید طی نشستی خبری گفت: به نظرم رئیس جمهور (ترامپ) درباره توافق با ایران شفاف بوده است و شرکت ها باید از قانون تبعیت کنند.

اسپایسر در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: "یک گروه شهروندی موسوم به "متحد ضد ایران اتمی" فهرستی از شانزده شرکت آمریکایی را چند روز پیش منتشر کرده است که در میان آنها اسامی شرکت هایی چون هانی ول به چشم می خورد. در حالیکه بیشتر این شرکت ها به دنبال کاهش شمار کارکنان خود هستند اما آنها از علاقمندی خود برای انجام تجارت در ایران بر اساس مفاد توافق با تهران خبر داده اند. پاسخ دولت به این شرکت های تجاری که خواهان تجارت با ایران بر اساس توافقی هستند که رئیس جمهور آن را بدترین توافق نامیده است، چیست؟" گفت: به نظرم رئیس جمهور درباره توافق با ایران شفاف بوده است و شرکت‌ها باید از قانون تبعیت کنند.

همچنین سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: از نظر رئیس جمهور ترامپ پیروزی در افغانستان به چه معناست، گفت: به نظرم کاهش تهدیدات ناشی از داعش و طالبان به معنای پیروزی در افغانستان است.

وی افزود: منظورم این است که کاهش و حذف این تهدیدات در بهترین حالت می تواند به معنای پیروزی باشد. به نظرم پاسخ من به سوال شما این است که ما می خواهیم که تهدیدات موجود ضد امنیت ملی کشورمان، شهروندانمان و متحدانمان را از بین ببریم.
 
بنابراین ما به طور کامل به از بین بردن کامل تهدیدات در افغانستان نیازمندیم. این تهدیدات برای مردم ما و همپیمانانمان وجود دارند.

اسپایسر گفت: یکی از موضوعاتی که رئیس جمهور از تیم امنیت ملی خود خواسته، این بوده است که راهبرد موجود را بازبینی کند تا بتوانیم به اهداف خود برسیم و بتوانیم پیروز شویم و تهدیدات را از بین ببریم. انجام این کار به افراد نظامی و همچنین منابع مالی نیازمند است. در رابطه با راهبرد این موضوعی است که تیم امنیت ملی آن را نه تنها درباره افغانستان بلکه ماوراء این کشور و تهدیداتی که داعش به وجود آورده است، بررسی می کنند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار