مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: تامین نیازهای آموزشی استان نیازمند اختصاص سالانه ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

اعتبار برای تامین نیازهای آموزشی استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سعید هژبری بیان کرد: در صورتی که این اعتبار در ۱۰ سال مداوم به این دستگاه اختصاص یابد، نیازهای آموزشی این استان در حوزه سخت افزاری رفع و به روز خواهد شد.
 
وی یکی از مهمترین نیازهای آمزشی استان را وضعیت نامناسبت تجهیزات مدارس اعلام کرد و گفت: در صورت تامین مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار، تجهیزات مدارس با کیفیت و نیاز این حوزه رفع می شود.
 
هژبری به روند هوشمند سازی مدارس در استان هم اشاره کرد و افزود: اکنون از مجموع نزدیک به ۶ هزار کلاس درس استان تنها ۲۱۳ کلاس درس هوشمند سازی شد که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز کل مدارس به کلاس های درس هوشمند تجهیز می شوند.
 
مدیر کل نوسازی مدارس ایلام وجود ۸۶ مدرسه تخریبی، نیاز ۸۹ فضای آموزشی به مقاوم سازی، احداث ۴۲ فضای آموزشی جدید و ضرورت احداث ۸۰ سالن ورزشی دانش آموزی را از دیگر عمده نیازهای آموزشی استان اعلام کرد.
 
به گفته وی، در مجموع چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال برای تامین این نیازهای آموزشی استان باید اختصاص یابد و در صورتیکه سالانه ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار داشته باشیم طی ۱۰ سال مدارس تجهیز و با بهترین کیفیت به دانش آموزان خدمت می دهند.
 
 ۱۰۰ هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی مختلف در یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.