خراسان جنوبی،زیستگاه 30 درصد کل گونه های پرندگان کشور است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛آرامنش،مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌جنوبی گفت:طبق اطلاعات موجود از ۵۲4 گونه پرنده کشور، زیستگاه 153 گونه در خراسان جنوبی است که 110 گونه مقیم و بقیه مهاجر هستند.
وی با بیان اینکه نزدیک به  70  گونه از پرندگان در استان زاد آوری می کنند،افزود:شماری از این گونه ها مهاجر و عده ای دیگر مهاجر عبوری هستند که استان در سر راه طولانی آنها قرار دارد و در سطح وسیعی  از مناطق خشک و بیابانی استان پراکنده اند. 
مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌جنوبی  با اشاره به آبگیر های خراسان جنوبی گفت: پناه گاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، نیزار خور،رودخانه تجنود،رودخانه و سد مهوید،رود شور نهبندان  ،رود سياهو ماهيرود بعضی از آبگیرهای خراسان جنوبی است.
آرامنش افزود:سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در 19 سایت نشان می دهد که در زمستان سال 1395 بالغ بر 4 هزار و 800 قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در استان خراسان جنوبی مشاهده شده است.
وی گفت: باکلان، کشیم، حواصیل، اگرت، بوتیمار، لک لک، اکراس، کفچه نوک، فلامینگو، غاز، خوتکا، آنقوت، اردک، فیلوش، یلوه، چنگر، سلیم، آبچلیک، فالاروپ، پاشلک، ماهی خورک، دم جنبانک مهمترین پرندگان مشاهده شده در استان است.
انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.