در پایان مرحله مقدماتی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در هند مهدی زاده،صالحی زاده و طاهری فینالیست شدند، ارسلان به دیدار رده بندی راه یافت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در وزن 66 كيلوگرم علي ارسلان که برای نخستین بار حضور در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر جينچول پانگ از كره شمالي را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 3 راویندر از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ارسلان در این مرحله به مصاف سانگ هون اوه از کره جنوبی رفت و در حالی که با نتیجه 5 بر یک از حریف خود پیش بود، با نتیجه 9 بر 5 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. کشتی گیر کره ای در دور قبل المورات تاسمرداف از ازبکستان را شکست داده بود. حریف ارسلان در دیدار رده بندی تاسمرادف دارنده مدال برنز المپیک و جهان است. در این وزن آلمات کبیسبایف از قزاقستان سانگ از کره جنوبی فینالیست شدند.
 
در وزن 75 كيلوگرم پژمان پشتام در اولین حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، در دور اول ربيع خليل از فلسطين را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل بين يانگ از چين با نتیجه 2 بر 2 باخت و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قزاقستانی پشتام از دور مسابقات کنار رفت. پارک از کره جنوبی و یرژیپوف از قزاقستان در این وزن به دیدار فینال راه یافتند.
 
در وزن 80 كيلوگرم رامين طاهري دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر سامات شيرداكوف از قرقيزستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نيمه نهايي مقابل دانيل گاجيف دارنده مدال برنز المپيك از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک پیروز و فینالیست شد. طاهری در دیدار نهایی به مصاف برنده کشتی گیران چین و کره جنوبی می رود.
 
در وزن 98 كيلوگرم سيد مصطفي صالحي زاده نیز که نخستین حضورش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند در دور اول با نتیجه 7 بر یک یرولان ايسكاكوف قهرمان آسيا و نفر سوم بازي هاي آسيايي از قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل هارديپ نايب قهرمان آسيا از هند با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. صالحی زاده در این مرحله ژیائو دی از چین را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی به مصاف سئون گیون کیم از کره جنوبی می رود.
 
در وزن 130 كيلوگرم بهنام مهدي زاده دارنده مدال طلای آسیا در دور اول با نتیجه 3 بر یک مينسئوك كيم از كره جنوبي را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 9 بر صفر آراتا سونودا از ژاپن را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. مهدی زاده در دیدار پایانی با دامیر کاظم بایف از قزاقستان کشتی می گیرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار