تبریز؛

افتتاح مرکز مدیریت راهبردی افتا آذربایجان شرقی

مرکز مدیریت راهبردی افتا امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و ارتباطات در آذربایجان شرقی در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نواداد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این مرکز گفت: ششمین استان بعد از استان های خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، یزد و بوشهر در کشور هستیم که این مرکز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری بهمن ماه سال 1389 دستور العمل و سیاست گذاری کلان این حوزه را به صورت مکتوب به ریاست جمهوری ابلاغ فرمودند و دولت تدبیر و امید برای انجام این کار بسیار مهم به عنوان یک وطیفه آن را مورد توجه جدی قرار داد.
 
نواداد اضافه کرد: در عصر اطلاعات شاهد شکل گیری فضایی هستیم که در آن فعالیت های گوناگونی از قبیل اطلاع رسانی، داده ورزی، ارائه خدمات، مدیریت و کنترل ارتباطات، از طریق ساز و کارهای الکترونیک و مجازی انجام می پذیرد.
 
وی گفت: فضای تولید و تبادل اطلاعات در معرض چالش ها، تهدیدها و آسیب های گوناگونی نظیر ارتکاب جرایم سازمان یافته، تخریب بانک های اطلاعاتی، حملات مختل کننده خدمات، جاسوسی، خرابکاری، نقض حریم خصوصی و نقض حقوق مالکیت معنوی قرار دارند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: پرداختن با رویکرد نادرست به امنیت این فضا، مانعی بزرگ برای پیشروی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات و ورود به جامعه اطلاعاتی خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: با توجه به نوپایی مفهوم امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و امکان پذیر بودن دستیابی به دانش و فناوری های مرتبط و ضرورت بومی سازی این حوزه با عنایت به میزان تاثیر آن بر امنیت ملی کشور، پرداختن به امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات به عنوان یک ضرورت و اولویت کشور تلقی می شود.
 
نواداد ادامه داد: به منظور تعیین نقش حاکمیت، جهت دهی فعالیت های اجرایی و هماهنگی، نظارت و هدایت بخش های درگیر موضوع، ایجاد نظام منسجم در سطح ملی مورد نیاز است.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.