رییس سازمان غذا و دارو گفت: واردات روغن پالم در ۳ سال گذشته نسبت به ۳ سال قبل آن بیش از یک میلیون تن کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛رسول دیناروند صبح امروز در سیزدهمین گردهمایی مدیران آزمایش‌های کنترل غذا و داروی سراسر کشور که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، عنوان کرد: چند کار بزرگ را انجام دادیم که اهمیت آن‌ها از انعکاس بیرونی کار مشخص می‌شود.

وی در مورد موضوع برنج، گفت: سال ۹۲ بحرانی در کشور به وجود آمده و از دو سال قبل از آن شبهه‌ای در مورد کیفیت برنج ایجاد و باعث بی‌اعتمادی مردم به دستگاه‌های نظارتی شده بود.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بر این اساس تصمیم گرفتیم در مورد برنج وارداتی سخت‌گیرانه‌تر  عمل کنیم و سطح فلزهای سنگین را ۲۰ درصد پایین آورده و ورود برنج را بدون ثبت منبع ممنوع کردیم که فشار داخلی و خارجی زیادی وارد شد.

وی ابراز داشت: ۵ هزار و ۵۰۰ تن برنج در لرستان توقیف شده و با این شرایط یک گرم برنجی که سازمان غذا دارو ممنوع المصرف اعلام کرده از انبار‌ها بیرون نیامده و ۱۰‌ها هزار تن برنج این چنینی داشتیم.

دیناروند خاطرنشان کرد: این سرمایه اجتماعی که حاصل زحمات سال‌های اخیر در مورد سلامت برنج است به راحتی به دست نیامده و فشار زیادی وارد شده، اما ما یک میلی‌متر عقب‌نشینی نمی‌کنیم، چون مأموریت ما این است که سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی عنوان کرد: واردات پالم در ۳ سال گذشته نسبت به ۳ سال قبل‌تر ۱ میلیون تن کاهش پیدا کرده است که فشارهای زیادی برای جلوگیری از این تصمیم‌ها وارد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان داشت: تن‌ها جایی که هیچ فردی نمی‌تواند نتیجه را عوض کند آزمایشگاه‌های این سازمان است و نمی‌توان تصمیم‌گیری سیاسی در مورد نتایج آزمایشگاه داشت.

وی افزود: ایستادگی که ما در مقابل فشار‌ها داریم به پشتوانه صحت و دقت کار آزمایشگاه‌ها و کارشناسان کنترل غذا و دارو است.

دیناروند اظهار داشت: به قضاوت مردم در ۳ سال گذشته عملکرد خوبی داشتیم، اما نگاه سیاست مداران فرق می‌کند، چنانکه طرح تحقیق و تفحص از غذا و دارو در مجلس مطرح شد، اما با قاطعیت رأی نیاورد.

این مسئول یادآور شد: حل بحران دارو شاید کار خیلی سختی نبود اگر درهای واردات باز می‌شد، اما با بحران دارو را با کاهش واردات انجام دادیم به‌گونه‌ای که واردات دارویی ۲۵ درصد کم شده است.

دیناروند با دروغ خواندن صحبت‌های موافقین تحقیق و تفحص از غذا و دارو که امروز در مجلس صحبت کردند، بیان داشت: تهمت دیگری که به ما می‌زنند این است فقط در درمان کار کردیم و نسبت به پیشگیری کم‌توجه بودیم، در حالی که اقدامات بزرگی در حوزه پیشگیری انجام دادیم و اعتبارات این حوزه در ۴ سال اخیر از مجموع اعتبارات وزارت بهداشت به ۹ درصد رسید در حالی که قبلاً ۴ و نیم درصد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از سوی دیگر برچسب‌گذاری تولیدات انجام دادیم به‌گونه‌ای که ۹۳ درصد تولیدات لرستان امروز چراغ راهنمای ترافیک را دارند.

وی ادامه داد: برای لغو این موضوع خیلی تلاش شد، اما امروز اکثر فعالان صنعت غذا این را تبعیت می‌کنند.


انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.