امن‌ترین و پرخطرترین مقاصد سرمایه‌گذاری در جهان/ سوئیس بهترین، هائیتی بدترین

گروه بیمه آی اف ام گلوبال فهرست پرخطرترین و امن‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری اقتصادی را اعلام کرد.

امن‌ترین و پرخطرترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان/ سوئیس بهترین، هائیتی بدترینبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ وقوع طوفان، زلزله، ترور و تحولات مکرر سیاسی موجب شده کشورهای هائیتی، ونزوئلا، نپال، اتیوپی، چاد و پاکستان عنوان پرخطرترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار را از آن خود کنند.


گروه بیمه آی اف ام گلوبال با همکاری صندوق بین المللی پول، مجمع جهانی اقتصاد و بانک جهانی، فهرست پرخطرترین و امن‌ترین کشورهای جهان برای سرمایه گذاری اقتصادی را با توجه به فاکتورهایی همچون حوادث طبیعی، جرایم سایبری، تحولات سیاسی، جنگ و ترور اعلام کرد.

بر این اساس، کشور سوئیس امن‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری نام گرفت. تقویت زیرساخت‌ها، ثبات سیاسی، کنترل فساد و بهره‌وری اقتصادی از مهمترین دلایل انتخاب این کشور به عنوان امن‌ترین مقصد برای سرمایه‌گذاری است.

کشور کوچک لوکزامبورگ در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت. این کشور بدون اتکا به نفت، و ارتقای بخش خدمات موفق شد از رتبه هشتم به دوم صعود کند. به عقیده کارشناسان، این کشور می‌تواند خانه جدید سرمایه گذارانی شود که دارایی خود را پس از برکسیت از انگلیس خارج کرده‌اند.

کشورهای سوئد، اتریس، آلمان و بلژیک به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم امن‌ترین مقاصد سرمایه گذاری قرار گرفته اند.

انگلیس پس از استرالیا، قطر، هلند، فنلاند، دانمارک و نروژ در جایگاه شانزدهم این جدول قرار دارد. چین و آمریکا با توجه به گستردگی جغرافیایی به چند منطقه مختلف تقسیم شده‌اند. در این رتبه بندی سه منطقه آمریکا در رتبه‌های ۹، ۱۰ و ۱۸ و سه منطقه چین جایگاه‌های ۶۸، ۷۲ و ۶۶ را از آن خود کرده‌اند.

در این بررسی کشور هائیتی با ۱۰۰۰ کشته در طوفان ماه اکتبر ۲۰۱۶ رتبه آخر، ۱۳۰ جهان را بدست آورد. همچنین برخی از کشور‌ها مانند پاکستان، لائوس، بنگلادش، تایلند، ویتنام، ونزوئلا و چاد به دلیل جرایم سایبری، ترور، حوادث طبیعی (سیل و زلزله) و جنگ مکان مناسبی برای سرمایه گذاری نیستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایران کجاست؟
آخرین اخبار