فرمانده انتظامی استان اصفهان از كشف 85 ميليارد ريال انواع كالاهای خارجی قاچاق و انهدام دو باند بزرگ قاچاق كالا ازسوی ماموران اين فرماندهی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار "عبدالرضا آقاخاني" اظهار داشت: با توجه به شعار سال و تاكيد مقام معظم رهبري بر ايجاد امنيت اقتصادي براي سرمايه گذاران و توليد كنندگان در جهت افزايش اشتغال و رونق اقتصادي در كشور ، نيروي انتظامي مبارزه با قاچاق كالا را به عنوان يكي از موانع موجود بر سر رشد توليد و توسعه اشتغال به صورت جدي در دستور كار خود قرار داده است.

وي افزود: برهمين اساس فرماندهي انتظامي استان نيز طرح هاي خود در اين زمينه را تشديد كرده و در راستاي اجراي منويات رهبر معظم انقلاب تمركز خود را بر توقيف پرونده هاي كلان كالاي قاچاق قرار داده است به طوري كه كشف پرونده هاي قاچاق بالاي يك ميليارد ريالي با 67 درصد افزايش روبه رو بوده است.

سردار آقاخاني مجموع كشفيات كالاي قاچاق در فروردين ماه امسال را 85 ميليارد ريال عنوان كرد و اظهار داشت: اين رقم از حجم ارزش ريالي پرونده هاي قاچاق ، 71 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

وي از توقيف 69 دستگاه خودروي سبك و سنگين حامل كالاي قاچاق در اين مدت خبر داد و گفت: عمده ترين كالاهاي خارجي قاچاق كشف شده در فروردين ماه شامل لوازم خانگي، لوازم صوتي و تصويري، پارچه، سيگار و البسه بودند.

فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه تمركز اين فرماندهي بر روي فعاليت دانه درشت هاي قاچاق كالا است اظهار داشت: در اين زمينه پليس آگاهي استان با اشرافيت بالاي خود توانسته اعضای دو باند بزرگي كه در زمينه وارد كردن انواع كالاهاي خارجي قاچاق فعال بودند را شناسایي، دستگير و تحويل مراجع قضائي دهد.

وي از نظارت و كنترل پليس استان بر روي انبار ها، كارگاه هاي متروكه، چهارديواري ها و هر محل و مكاني كه به منظور دپوي كالا از آن استفاده مي شود خبر داد و گفت: در اين زمينه تيم هاي ويژه اي فعال شده و به صورت مرتب از اين مكان ها بازديد مي كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه در قانون برخورد با كساني كه كالاهاي قاچاق را در منازل خود دپو مي كنند نيز پیش بيني شده اظهار داشت: در اين زمينه چندين منزل كه در آن كالاي قاچاق دپو شده بود شناسایي و برخورد هاي قانوني با صاحبان آنها صورت گرفت.

فرمانده انتظامي استان، كشف محموله هاي قاچاق قبل از ورود به استان و توزيع در سظح بازار را اولويت اين فرماندهي عنوان كرد و اظهار داشت: در اين زمينه يگان ويژه اقدام به ايست و بازرسي هاي مقطعي در محورهاي فرعي و اصلي استان مي كند و به زودي نيز با هماهنگي سازمان هاي مرتبط دو دستگاه "ايكس ري" در دو گلوگاه ايست و بازرسي پليس استان نصب مي شود.

سردار آقاخاني با بيان اينكه هم اكنون 40 درصد از محموله هاي قاچاق در پنج گلوگاه ايست و بازرسي استان كشف مي شود عنوان داشت: البته حجم بيشتر كشفيات ما در ايست و بازرسي هاي شهيد امامي شهرضا و شهيد شرافت نائين است.

اين مقام انتظامي با تقدير و تشكر از همكاري و مشاركت مردم در برنامه ها و طرح هاي پليس اظهار داشت: شهروندان مي توانند هرگونه اخبار و اطلاعاتي از فعاليت قاچاقچيان كالا در زمينه تهيه، دپو و توزيع دارندرا از طريق شماره تلفن 110 به پليس اعلام نمايند تا اقدامات قانوني در اين زمينه انجام گرفته و دست اين گونه افراد از بازار توليد و اقتصاد كشور كوتاه شود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.